PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie dyscyplinarne - czy możliwe

  • 11. Data: 2002-11-28 13:29:10
    Temat: Re: zwolnienie dyscyplinarne - czy możliwe
    Od: "sqrczak" <j...@S...pl>

    > zwolnienie dyscyplinarne mozesz wreczyc jej wreczyc jak tylko
    zwolnienie
    > lekarskie sie skonczy ... a co do wyplacenia wynagrodzenia za okres
    > "choroby".. moze jej nie przyslugiwac jesli nie przepracowala ilus
    dni w
    > roku... ale tu juz sie nie orientuje...w ZUS-ie beda wiedzieli.

    nie mogę bo to na szczeście nie ja jestem jej pracodawcą
    :)

    szkoda mi chłopaka , zatrudnia 2 fryzjerki i jedna wali go w ten sposob

    czyli nie ma żadnego rozsądnego wyjścia z sytuacji ??
    musi się skończyć okres próbny , a on musi jej wypłacic kase ???
    ( przepracowała ponad miesiąc )

  • 12. Data: 2002-11-28 13:32:45
    Od: "sqrczak" <j...@S...pl>

    > !. Az tak podpadla tym chorowaniem????? Jaki cel??? Jeszcze dzis i
    jutro
    > jest pracownica.

    z tego co wiem nie tylko tym podpadła
    sory ale ja sam zaczałbym się zastanawiac w momencie kiedy ktoś
    przynosiłby mi zwolnienia od coraz to innych lekarzy ...
    ( w tym ostatnie od internisty z miasta oddalonego od miejsca
    zamieszkania o jakies 60 km )

> [...]
    > leki.........Udowodnij, ze nie....Co innego, jakby bedac na
    zwolnieniu np
    > pracowala gdzies, wtedy wiadomo, ze przebywala dlugo poza domem. A
    > tak...przysiadla na lawce w parku wracajac z apteki, bo juz nie miala
    sily
    > isc dalej, leki trzeba bylo wykupic, a ona przeciez dziecka nie
    > posle......sadze, ze w zadnym sadzie tej sprawy sie wygra.....

    > jeszcze prezent moglbys tym jej zrobic, bo po wygranej sprawie o
    > nieuzasadnione zwolnienie, moglaby miec zasadzone odszkodowanie. :)

    nie mógłbym
    gdyby to była moja pracownica zastosowałbym bardziej restrykcyjne i nie
    do końca zgodne z prawem środki
    ale na szczęście tak nie jest

    czyli nie można też w żaden sposób podważyć tego zwolnienia ??
    trzeba po prostu wypłacić kaskę i cieszyć się ze to już koniec umowy
    ???????

    paranoja
    szkoda ze nie wiedziałem tego wtedy , kiedy mi wręczano wypowiedzenie
    przed końcem okresu próbnego
    aż nóż się w kieszeni otwiera
    :((

  • 13. Data: 2002-11-28 13:40:34
    Od: k...@p...onet.pl

    > paranoja
    > szkoda ze nie wiedziałem tego wtedy , kiedy mi wręczano wypowiedzenie
    > przed końcem okresu próbnego
    > aż nóż się w kieszeni otwiera
    > :((

    Przed koncem probnego (jesli okres probny a nie na czas okreslony), to mozna
    normalnie wypowiedziec...sa jakies terminy w KP,
    tu chodzilo o przebywanie na zwolnieniu do konca trwania umowy.

    dalej wydaje mi sie wazne, zeby ta koncowke zwolnienia za grudzien jak
    najszybciej przekazac do ZUS. W przypadku zaniedbania, moga byc jakies
    problemy dla pracodawcy (tak domniemywam)

  • 14. Data: 2002-11-28 15:38:50
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "sqrczak" <j...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > czyli nie można też w żaden sposób podważyć tego zwolnienia ??
    > trzeba po prostu wypłacić kaskę i cieszyć się ze to już koniec umowy

    Można, trzeba było natychmiast porozumieć się z ZUS, aby przysłał
    kontrolera. Jeżeli kontroler ZUS (z zasady lekarz) stwierdzi że
    nastąpiło naruszenie zwolnienia chorobowego, to wtedy możesz
    na podstawie kopi protokołu zwolnić ją dyscyplinarnie.

    Wiesiek

  • 15. Data: 2002-11-28 16:36:50
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    sqrczak <j...@s...pl> wrote:

    > czy jest możliwe zwolnienie dyscyplinarne ?? zwolnienie jest do 3
    > grudnia

    Nie. Za to można pracownicę zakablować do ZUS-u i wtedy będzie miała
    naprawdę ciepło.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2002-11-28 16:38:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    sqrczak <j...@s...pl> wrote:

    > więc jakie prawa ma pracodawca robiony w konia ?
    > prawo do wypłaty kasy za okres naciąganego zwolnienia ???
    Zgadłeś. To POlska. A ludzie się dziwią, że pracodawcy nie chcą
    zatrudniać.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-11-28 16:39:31
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    sqrczak <j...@s...pl> wrote:

    > czyli nie można też w żaden sposób podważyć tego zwolnienia ??
    > trzeba po prostu wypłacić kaskę i cieszyć się ze to już koniec umowy
    > ???????

    Możnma. ALe to musi zrobić komisja z ZUS-u.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2002-11-28 21:40:56
    Temat: Re: Re: Re: zwolnienie dyscyplinarne - czy możliwe
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    sqrczak wrote:

    > a do dnia w którym była w solarium ??
    > więc jakie prawa ma pracodawca robiony w konia ?
    > prawo do wypłaty kasy za okres naciąganego zwolnienia ???

    To juz Ci praktyk tylko moze odpowiedziec - czy zeznania

    swiadkow w takich sprawach sa powaznie brane pod uwage przez

    Sady Pracy. Ja moge tylko zasugerowac, ze prawie pewnym dowodem
    bylby rachunek imienny lub cos podobnego. Ale tylko prawie bo
    pewnie sa choroby, w ktorych naswietlanie jest srodkiem wspomagajacym.

    Flyer

  • 19. Data: 2002-11-28 23:48:10
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie. Za to można pracownicę zakablować do ZUS-u i wtedy będzie miała
    > naprawdę ciepło.

    Jasne. Zostanie jej odebranie chorobowe. I nic ponadto.

    --
    Mariusz Lotko

  • 20. Data: 2002-11-29 17:25:05
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Mariusz Lotko <i...@w...pl> wrote:

    > Jasne. Zostanie jej odebranie chorobowe. I nic ponadto.

    Zwolnienie zostanie uznane za 'lewe' - czyli nie ma zwolnienia.
    Pracownika nie ma w pracy. To oznacza porzucenie pracy i art. 52. jak
    złoto. --