PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza - proszę o informacje

  • 1. Data: 2002-11-28 11:31:54
    Temat: Działalność gospodarcza - proszę o informacje
    Od: "Yaro" <j...@N...gazeta.pl>

    Noszę się z zamiarem założenia działalności gospodarczej.

    Ale niestety nie mieszkam w swoim rodzinnym mieście, gdzie jestem
    zameldowany,ale w innym mieście, gdzie od 3 lat mieszkam na stancji.

    Czy jest możliwość, żebym założył działalność w tym mieście gdzie mieszkam?
    Chodzi o składanie deklaracji podatkowych i papierów do ZUS-u w tym mieście
    gdzie mieszkam, a nie tam gdzie mam meldunek. Byłoby to z deka uciążliwe :-(.

    Czy teraz zakładając firmę w Zachodniopomorskim ( obszar dużego bezrobocia )
    ma się jakieś ulgi przy zakładaniu firmy ?
    Czy przy tworzeniu nowego miejsca pracy ma się też jakieś ulgi ???

    Jaki jest koszt założenia firmy na dzień dzisiejszy: regony, nipy i wpisy do
    ewidencji??

    Pozdrówka i dzieki za informacje.

    Yaro

  • 2. Data: 2002-11-28 12:10:35
    Temat: Re: Działalność gospodarcza - proszę o informacje
    Od: "sroczka" <s...@i...pl>

> [...]
    mieście
    > gdzie mieszkam, a nie tam gdzie mam meldunek. Byłoby to z deka uciążliwe
    :-(.

    mozesz zalozyc dzielalnosc gospodarcza w miescie w miejscu zamieszkania (
    nie zameldowania) pod warunkiem ze masz lokal pod dzialalnosc,... czyli albo
    wynajmujesz mieszkanie, pokoj itp i masz zgode na prowdzenie dzialalnosci od
    wynajmujacego , albo wynajales jakis lokal. Zgoda taka wymagana jest przy
    staraniu sie o wpis do ewidencji w miejscu zamieszkania ( w Twoim wypadku
    wspomniane inne miasto w ktorym zamieszkujesz od 3 lat) i w US przy
    rejestracji formularz Vat-1 o ile dobrze pamiatam. Zalozenie dzialalnosci
    gospodarczej w miejscu zameldowania wymaga okazania tylko dowodu osobistego.

    i tak :
    - najpierw w Urzedzie Miasta zalatwiasz wpis do ewidencji- jakies 2 tygodnie
    i 100 zl. ( pamietaj by zastanowic sie dobrze nad rodzajem prowadzonej przez
    Ciebie dzialalnosci gosp. gdyz kazdy dodatkowy wpis to 50 zl)
    - majac wpis idziesz do Urzedu Statystycznego po REGON - tu nie placisz nic-
    od reki
    - z wpisem do ew. i REGONEM udajesz sie do US ( tu w zaleznosci od tego czy
    jestes Vatowcem( US w miejscu zameldowania, nie jestes Vatowcem -US w
    miejscu zamieszkania). Jesli chcesz byc Vatowcem placisz US 154zl. jesli nie
    chcesz nim byc nie placisz nic. DO US nalezy zabrac ze soba umowe wynajmu
    mieszkania ( jesli wynajmujesz je- kopie zostawiasz w US, jesli masz
    meldunek wystarczy okazanie dowodu). Tu czekasz miesiac.
    - potem ZUS

    p. Aneta

  • 3. Data: 2002-11-28 12:29:05
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya sroczka! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > tygodnie i 100 zl. ( pamietaj by zastanowic sie dobrze nad rodzajem
    > prowadzonej przez Ciebie dzialalnosci gosp. gdyz kazdy dodatkowy wpis

    A moze wie ktos czy jest gdzies w sieci spis rodzajow dzialalnosci?

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 4. Data: 2002-11-28 14:00:49
    Od: "sroczka" <s...@i...pl>

    jak udasz sie do Urzedu Miasta dostaniesz wielka ksiege w ktorej wszytko
    bedziesz mial wyszczegolnione.
    Poza tym www.google.pl :D

    pozdrawiam
    sroczka

  • 5. Data: 2002-11-29 16:29:00
    Od: "Yaro" <j...@N...gazeta.pl>

    > p. Aneta

    Wielki dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-)))

    Pozdrówka
    Yaro