PracaGrupypl.praca.dyskusjezwlonienie a umowa na czas okreslony › Re: zwolnienie a umowa na czas okreslony
    From: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie a umowa na czas okreslony
    Date: Fri, 26 Dec 2003 19:50:22 +0100

    Następne wyjaśnienia po kolejnej dawce informacji:
    Zasiłek chorobowy przysługuje do 180-ego dnia ciągłego zwolnienia
    lekarskiego (nie uwzględnia się przerw poniżej 60 dni).
    Jeżeli chorujesz już 4 miesiące, to powinieneś mieć inny problem. Przed
    upływem 120 dni zwolnienia lekarskiego pracodawca winien Ci doręczyć wniosek
    o przedłużenie wypłaty zasiłku chorobowego do 270 dni. Wniosek potwierdzony
    przez pracodawcę przedstawiasz swojemu lekarzowi. Jeżeli lekarz przychyli
    się do takiego wniosku, to składasz wniosek w swoim oddziale ZUS i czekasz
    na decyzję lekarza orzecznika.
    Jeżeli pracujesz w prywatnej firmie, to podczas zwolnienia lekarskiego
    raczej nie zawrze z Tobą następnej umowy o pracę. Ale w tej sytuacji dobrze
    byłoby przeprowadzić jakieś dyplomatyczne rozmowy z pracodawcą, aby po
    uzyskaniu zdolności do pracy przyjął Cię z powrotem. Twoim atutem jest to,
    że zgodziłeś się bez wypowiedzenia, za porozumieniem stron przyjąć gorsze
    warunki płacowe, co teraz niekorzystnie odbije się na zasiłku chorobowym, a
    koszty leczenia są niemałe.
    Można również poprosić pracodawcę o anulowanie aneksu do umowy o pracę,
    który ma obowiązywać dopiero od następnego miesiąca. Pracodawca nic na tym
    nie straci, bo od 34-ego dnia zwolnienia lekarskiego zasiłek chorobowy jest
    wypłacany ze środków ZUS.
    Ale najważniejsze to skutecznie się leczyć, żeby być zdrowym, i mieć
    nadzieję, że wkrótce tak będzie.

    ali