PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow odmownie .. ale z klasa › Re: znow odmownie .. ale z klasa
    From: "libra" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow odmownie .. ale z klasa
    Date: Tue, 30 Mar 2004 11:32:13 +0200

    Użytkownik "marek" <m...@b...gmina.pl> napisał w wiadomości
    news:giaac.25506$h44.3429138@stones.force9.net...
    > I o to chodzi. Gdyby Cie zignorowali zupelnie, lub odpisali niegrzecznie,
    > zawracalbys im glowe, wydzwanial, marnowal ich "cenny" czas, a moze, jak
    > wiekszosc ludzi obrzucalbys ich nawozem na lewo i prawo do konca zycia
    > (calkiem slusznie). A tak - Ty jestes zadowolony (?) a oni Ci pracy i tak
    > nie dali i nie masz do nich urazy. Nie ludz sie, ze firma tak postapila,
    > zebys Ty mial dobre skojarzenia - bez powodu.

    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie w tej kwestii. Wystarczy przecież
    w anonsie dodać formułkę: "zastrzegamy sobie prawo do odpowiedzi na
    wybrane oferty" i już nie trzeba ani oddzwaniać do kandydata, ani do
    niego pisać.
    Myślę, że odpowiedź odmowna (pisemna) na złożoną aplikację świadczy
    o profesjonalizmie ludzi zajmujących się rekrutacją. Bo przecież kulturalny
    człowiek odpowiada na list oficjalny w takiej samej formie (a aplikację
    można
    zaliczyćdo takiego rodzaju korespondencji). Oczywiście moznaby doszukiwać
    się w tego typu praktykach jakiegoś drugiego dna, ale oznaczałoby to
    demonizowanie niedoszłego pracodawcy.
    Spójrzmy na to z tej strony. Pracodawca szuka odpowiedniego kandydata,
    i choć nam się wydaje że jesteśmy debeściakami, to czasem warto spojrzeć
    obiektywnie i przyjąć do wiadomości, że ktoś był od nas naprawdę lepszy.
    L.