PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana daty rozpoczęcia DG

  • 1. Data: 2004-09-16 09:56:55
    Temat: zmiana daty rozpoczęcia DG
    Od: "Marek" <m...@m...me.pl>

    Witam,

    Planowałem rozpoczęcie DG z dniem 1/10/04 i taka też data widnieje we wpisie
    do ewidencji,jaki otrzymałem z UM. Niestety,jestem zmuszony trochę przesunąć
    to wszystko. Czy w związku z tym, mogę przed 1/10 udac się do UM i dokonać
    zmiany we wpisie na inny termin (np. 1/12/04), opóźniając tym samym
    wszystkie procedury w US i ZUS- bez konieczności odwiedzania tych
    instytucji? Rozumiem, że za zmianę zapłacę 50 zł,ale czy jest to jeszcze
    możliwe?

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-09-16 10:31:26
    Temat: Re: zmiana daty rozpoczęcia DG
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    data rozpoczęcia dg ma tylko znaczenie dla UM, wszystko inne załatwiasz z
    ZUSem i USem . W US trzeba zawiesić działalność a ZUSie wyrejestrować się
    pozdrowionka

  • 3. Data: 2004-09-16 10:35:45
    Od: "Marek" <m...@m...me.pl>

    Użytkownik "jurekh" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > data rozpoczęcia dg ma tylko znaczenie dla UM, wszystko inne załatwiasz z
    > ZUSem i USem . W US trzeba zawiesić działalność a ZUSie wyrejestrować się
    > pozdrowionka

    Ale jeśli jeszcxze nie byłem w US i ZUS (wczoraj dopiero dostałem REGON) ?
    Muszę tam iść pomimo zmiany daty rozpoczęcia we wpisie?
    pozdrawiam również
    Marek

  • 4. Data: 2004-09-16 10:39:34
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    do urzędu skarbowego musisz iść żeby zgłosić działalność, ale zaraz ją
    zawieś do terminu który Ci pasuje, a do ZUS-u też ale określ termin
    rozpoczęcia taki jaki Ci pasuje

  • 5. Data: 2004-09-17 07:32:22
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Thu, 16 Sep 2004 09:56:55 GMT, gdy "Marek"
    <m...@m...me.pl> napisał:

> [...]
    >wszystkie procedury w US i ZUS- bez konieczności odwiedzania tych
    >instytucji? Rozumiem, że za zmianę zapłacę 50 zł,ale czy jest to jeszcze

    Najlepiej zadzwoń do US i zapytaj. Ja miałem opóźnienie pół miesięczne,
    zamiast 1.05 w US i ZUS podałem 15.05, w tym pierwszym poproszono mnie o
    złożenie oświadczenia na dole NIP-1, że nie prowadziłem do 15.05
    czynności podlegających opodatkowaniu.

    r.

  • 6. Data: 2004-09-20 12:16:54
    Od: "ola" <m...@w...pl.no_spam>

    Dokładnie, nie musisz zgłaszać zadnych zmian we wpisie w tym przypadku. Tak
    naprawdę prawdziwą datą rozpoczęcia działalności jest data pierwszej
    transakcji sprzedaży, a data na wpisie do ewidencji nie ma tu żadnego
    znaczenia; połóż wpis do szuflady, a jak nadejdzie czas, dokonaj reszty
    formalnści.