PracaGrupypl.praca.dyskusje › zgoda na urlop

  • 1. Data: 2012-04-08 17:07:31
    Temat: zgoda na urlop
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy pracodawca ma prawo odmówić urlopu pracownikowi?
    jak można zmusić pracodawcę, żeby dał urlop wtedy gdy chce pracownik?

    P.S.
    a jak to będzie w "służbach" w czasie euro?

  • 2. Data: 2012-04-08 18:18:51
    Temat: Re: zgoda na urlop
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > czy pracodawca ma prawo odmówić urlopu pracownikowi?

    Pracodawca musi tylko zapewnić ustawową długość urlopu rocznie.
    Pracodawca musi też zapewnić "ciągłość produkcji" w swojej firmie czyli nie
    jest dla niego pożądana sytuacja kiedy np. wszyscy pracownicy jakiegoś
    istotnego działu biorą na raz urlop. Jest to tak oczywista oczywistość, że
    na początku roku wsród pracowników ustala się grafik urlopów wakacyjnych.

    > jak można zmusić pracodawcę, żeby dał urlop wtedy gdy chce pracownik?

    flaszka? i zapewnić zastępstwo?

    > P.S.
    > a jak to będzie w "służbach" w czasie euro?

    jak zwykle?
    Lemat
    Zanim zadasz pytanie: proszę o informację, jaka była przyczyna śmierci
    Twojego ostatniego niewolnika.

  • 3. Data: 2012-04-08 19:08:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a konkretnie? może czy nie może odmówić urlopu?

    a o służbach to też na poważnie, ostatnio jak pamiętam, urlopy były
    odwołane... ale to były wybory, a teraz jakieś gówno EURO...

  • 4. Data: 2012-04-09 10:44:15
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-08 18:18, Lemat pisze:

    > flaszka? i zapewnić zastępstwo?

    A jeśli nie ma nikogo na zastępstwo (jednoosobowe stanowisko pracy)
    Pracodawca w wielkim bólem daje tydzień wolnego w roku (w sumie wtedy
    cała firma idzie na urlop) a reszta z problemami i zazwyczaj połowa
    urlopu wypłacona w kasie.
    Robię co mogę żeby "zapewnić ciągłość" ale człowiek jest tylko
    człowiekiem i czasem też choruje (wtedy firma "leży i kwiczy"). Czy
    pozostało mi tylko domaganie się podwyżki? :-)

    PS. Były obiecanki cacanki o modernizacji narzędzi pracy ale przez 2
    lata nic z tego nie wyszło. Wszystko było pięknie dopóki nie podpisałem
    stałej umowy. Od tego czasu z jednej strony beton a z drugiej elastyczny
    pracownik dbający o firmę :-)

  • 5. Data: 2012-04-09 21:00:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 09 Apr 2012 10:44:15 +0200, z <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Pracodawca w wielkim bólem daje tydzień wolnego w roku (w sumie wtedy
    >cała firma idzie na urlop) a reszta z problemami i zazwyczaj połowa
    A to tak mozna zamienic urlop na kase w trakcie trwania umowy?
    Myslalem ze tylko na koniec.
    Jak pracodawca chce miec caloroczne jednoosobowe stanowisko pracy to
    musi pomyslec o 1,5 etatu na tym stanowisku. Inaczej sie nie da. To
    nie Twoj problem.

    WAM

  • 6. Data: 2012-04-10 21:10:07
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
    > A to tak mozna zamienic urlop na kase w trakcie trwania umowy?
    > Myslalem ze tylko na koniec.

    Mozna, ale nieoficjlanie. Odbywa sie to w ten sposob ze pracownik wypisuje
    kartke na urlop i przychodzi normalnie do pracy, nie podpisujac sie na
    liscie obecnosci, a pracodawca wyplaca pieknie w ramach tzw: "premii
    uznaniowej" kaske do wyplaty. W malej firmie jest jeszcze lepiej bo kaske
    taka dostac mozna do reki pomijajac podatek i wtedy masz do reki cala sume
    brutto.

  • 7. Data: 2012-04-10 21:39:28
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 10 Apr 2012 21:10:07 +0200, "andrzej21" <...@...pl> wrote:

    >Mozna, ale nieoficjlanie.
    A nieoficjalnie to wszystko mozna. :)
    Myslalem ze pracodawca znalazl oficjalny sposob.

    WAM

  • 8. Data: 2012-04-11 13:36:51
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jlsgm3$734$1@node2.news.atman.pl...
    >a konkretnie? może czy nie może odmówić urlopu?

    może odmowić w chwili gdy składasz wniosek
    może cofnąć zgodę zanim zaczesz urlop
    może odwilać Cię z rozpoczętego już urlopu

    pzdr
    Piotr

  • 9. Data: 2012-04-11 20:34:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2012-04-08 17:07, identifikator: 20040501 wrote:
    > czy pracodawca ma prawo odmówić urlopu pracownikowi?

    Skorzystać z urlopu na żądanie.

    > jak można zmusić pracodawcę, żeby dał urlop wtedy gdy chce pracownik?

    Poza urlopem na żądanie - nie można. To pracodawca ustala plan urlopów
    biorąc pod uwagę różne czynniki i wnioski pracowników są tylko jednym z
    nich.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 10. Data: 2012-04-12 22:08:48
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-04-10 21:39, WAM pisze:

    > A nieoficjalnie to wszystko mozna. :)
    > Myslalem ze pracodawca znalazl oficjalny sposob.

    Jest. Rozwiązanie umowy o pracę - wypłata ekwiwalentu i zawiązanie
    następnej (bo pracownik taki niezdecydowany... ;))

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --