PracaGrupypl.praca.dyskusje › zbędny matematyk-informatyk?

  • 31. Data: 2004-02-13 10:02:49
    Temat: Re: zbędny matematyk-informatyk?
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0g3pm$k2r$1@phone.provider.pl...

    > nie twierdze ze powinien byc swiezo po studiach.

    Dobrze byłoby (zwłaszcza dla autorki wątku) żebyśmy nie wdawali się w czysto
    teoretyczne dyskusje. Mamy konkretny przypadek absolwentki i skupmy się na
    tym przypadku. Jeśli masz zamiar odbiegać od tematu, to dla mnie ta dyskusja
    jest stratą czasu.
    yamma

  • 32. Data: 2004-02-13 10:19:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > poprzyjmy faktami:

    skoro mają być fakty, to proszę:

    1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może
    przekraczać 40 GODZIN NA TYDZIEŃ (podkr. moje)
    2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego
    wynagrodzenia nauczyciel OBOWIĄZANY JEST REALIZOWAĆ (podkr. jw.):
    1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z
    uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3
    lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7,
    2) inne czynności wynikające z zadań statutowych szkoły,
    3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć,
    samokształceniem i doskonaleniem zawodowym. (KN art. 42)

    Zarobki (brutto)
    stażysta 1078; kontraktowy 1278; mianowany 1617; dyplomowany 1941
    wysługa lat - +1%÷20%, zwiększane o 1% po każdym pełnym przpracowanym roku).

  • 33. Data: 2004-02-13 10:46:06
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Teoretycznie niewiele. Ale tylko teoretycznie! W praktyce bez
    > programistycznego doświadczenia analityka systemowego niemożliwa jest
    > jakakolwiek współpraca z projektantem systemu. Jak napiszesz specyfikację
    > wymagań skoro nie masz zielonego pojęcia czy środowisko IDE te wymagania
    > spełni? Co wtedy zrobisz? Powiesz: "Ma tak k***wa być i ch** mnie to

    wybacz, ale dalej nie rozumiem dlaczego srodowisko ide (integrated
    development environment) ma spelniac wymagania tworzonego systemu
    informatycznego. ale proponuje eot bo jak sam zauwazyles odbiegamy od
    tematyki grupy.

    wojtek

  • 34. Data: 2004-02-13 12:05:47
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0i9tc$rnd$1@phone.provider.pl...

> [...]
    > development environment) ma spelniac wymagania tworzonego systemu
    > informatycznego. ale proponuje eot bo jak sam zauwazyles odbiegamy od

    Też chciałem zrobić EOT ale muszę się do tego ustosunkować...Dawno już
    minęły czasy gdy etapy analizy, tworzenia i realizacji projektów systemów
    informatycznych mogły przebiegać niezależnie od siebie. Obecnie główny
    nacisk przy tworzeniu systemów stawia się przede wszystkim na czas i koszty
    jego realizacji. Obecne środowiska IDE (VS .NET, Sun One, BCB) umożliwiają
    szybkie i proste tworzenie systemów pod warunkiem, że korzysta się ze
    wzorców (ścieżek) tworzenia oprogramowania jakie zawarte są w tychże
    środowiskach. Niestety takie wzorce już z założenia nie mogą przewidywać
    spełnienia wszystkich wymagań jakie są stawiane podczas analizy problemu.
    Poza tym wzorce te implikują w pewien sposób ostateczny kształt i działanie
    systemu czyli już "na dzień dobry" określają jakie wymagania system będzie
    mógł spełnić. Powstaje teraz pytanie co jest mniej kosztowne: stworzenie
    własnego wzorca na ten jeden przypadek, który uwzględniałby wszystkie
    aspekty problemu ale byłby bardziej czaso- i pracochłonny czy też próba
    takiej analizy problemu aby dało się to zmieścić w jakimś istniejącym
    wzorcu. Ten drugi przypadek jest oczywiście mniej kosztowny za to wymaga
    znajomości tematu od analityka. Innymi słowy analityk rozpatrując problem
    powinien brać pod uwagę nie tylko jedną stronę medalu (zleceniodawcę) ale
    również tą drugą (zleceniobiorcę). Niestety w wielu firmach analiza problemu
    jest zupełnie oderwana od programistycznej rzeczywistości co często skutkuje
    niezłymi tarciami na styku analityk - programista.
    yamma

  • 35. Data: 2004-02-13 17:30:46
    Od: "hanka" <i...@g...pl>

    jestem 'troche' 'niepocieszona'
    coraz mniej wiecej wiem
    a nic gdzie i jak i ...
    dzieki wszystkim
    chyba pojde sprzedawac mydelko fa
    hanka

  • 36. Data: 2004-02-14 11:58:11
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Idealna ścieżka rozwoju pracownika w firmie, to programista ->
    > projektant systemów -> analityk systemowy.

    Wykształcenie dobrego programisty np. od Javy jest zbyt kosztowne,
    by przeznaczać go potem do zbierania wymagań użytkowników.
    Doświadczony programista Javy to ktoś, kto programuje w Javie
    3-4 lata, dodatkowo jeszcze najlepiej jak zna J2EE etc. To jest
    zbiór kompetencji, których zdobycie kosztuje sporo lat pracy
    i dodatkowych szkoleń. Często do zbierania wymagań wystarcza
    dobry specjalista dziedzinowy, tyle że obyty z systemami informatycznymi
    i przeszkolony w wykonywaniu analiz wymagań (np. specjalista
    od finansów w przypadku systemu FK, albo specjalista od logistyki
    w przypadku systemu logistycznego, etc.). I z tym się spotykałem
    często w dużych firmach.

    Wg mnie ścieżka programista->analityk dotyczy głównie pracy przy
    prostych systemach, gdzie programowanie nie wymaga ani pomyślunku,
    ani wieloletniego doświadczenia. W przypadku high-techu natomiast
    raczej spotykałem się ze ścieżką programista -> lider zespołu
    programistów / architekt.

    T.

  • 37. Data: 2004-02-16 21:46:30
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...podkreslenie.pl>

    Użytkownik TJ napisał:

    > to raz. a dwa - gdy uczę tego co robię od paru lat za $$$ to nie siedzę
    > "drugiego tyle" . Jak ktoś inaczej nie moze - trudno . Widocznie sam sie
    > musi nauczyc

    Program sie zmienia, trzeba modyfikowac metody nauczania. Uczniowie tez
    sa rozni. Do kazdej klasy trzeba inaczej podchodzic.

    --
    :: Kali ::,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  • 38. Data: 2004-02-19 21:52:56
    Od: flowher <k...@f...math.put.poznan.pl>

    On Fri, 13 Feb 2004 11:19:08 +0100, Jotte wrote:

    > sta?ysta 1078; kontraktowy 1278; mianowany 1617; dyplomowany 1941

    co to z absurdalne kwoty !!
    i co taki nauczyciel ma z tym zrobic ?? bo na pewno nie przezyje za to

  • 39. Data: 2004-02-20 00:02:24
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Uzytkownik "flowher" <k...@f...math.put.poznan.pl> napisal w
    wiadomosci news:pan.2004.02.19.21.52.56.863768@fanthom.math.put
    .poznan.pl...

    > co to z absurdalne kwoty !!
    > i co taki nauczyciel ma z tym zrobic ?? bo na pewno nie przezyje za to

    nie demonizujmy nauczycieli - masa innych grup zawodowych pracuje wiecej a
    zarabia mniej !

    pozdr
    Krzysiek

  • 40. Data: 2004-02-20 10:05:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > co to z absurdalne kwoty !!
    > i co taki nauczyciel ma z tym zrobic ?? bo na pewno nie przezyje za to

    To jest oficjalna tabela wynagrodzen _zasadniczych_ (dla nauczycieli z
    wyksztalceniem wyzszym mgr lub dr i przygotowaniem pedagogicznym - czyli
    najwyzsza dzialka).
    Do tego dodatki:
    - wysluga lat (0÷20% pl. zas., 1% za kazdy pelny rok przepracowany -
    obligatoryjne)
    - dodatek motywacyjny (0÷20% pl. zas.- zalezny od widzimisie dyrektora)
    - ew. nadgodziny (1 nadgodz. = pl. zas./74)
    - trzynastka (proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia).

    --
    Pozdrowienia
    Jotte