PracaGrupypl.praca.dyskusjezbędny matematyk-informatyk? › Re: zbędny matematyk-informatyk?
    From: "yamma" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zbędny matematyk-informatyk?
    Date: Fri, 13 Feb 2004 13:05:47 +0100

    Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0i9tc$rnd$1@phone.provider.pl...

    > wybacz, ale dalej nie rozumiem dlaczego srodowisko ide (integrated
    > development environment) ma spelniac wymagania tworzonego systemu
    > informatycznego. ale proponuje eot bo jak sam zauwazyles odbiegamy od
    > tematyki grupy.

    Też chciałem zrobić EOT ale muszę się do tego ustosunkować...Dawno już
    minęły czasy gdy etapy analizy, tworzenia i realizacji projektów systemów
    informatycznych mogły przebiegać niezależnie od siebie. Obecnie główny
    nacisk przy tworzeniu systemów stawia się przede wszystkim na czas i koszty
    jego realizacji. Obecne środowiska IDE (VS .NET, Sun One, BCB) umożliwiają
    szybkie i proste tworzenie systemów pod warunkiem, że korzysta się ze
    wzorców (ścieżek) tworzenia oprogramowania jakie zawarte są w tychże
    środowiskach. Niestety takie wzorce już z założenia nie mogą przewidywać
    spełnienia wszystkich wymagań jakie są stawiane podczas analizy problemu.
    Poza tym wzorce te implikują w pewien sposób ostateczny kształt i działanie
    systemu czyli już "na dzień dobry" określają jakie wymagania system będzie
    mógł spełnić. Powstaje teraz pytanie co jest mniej kosztowne: stworzenie
    własnego wzorca na ten jeden przypadek, który uwzględniałby wszystkie
    aspekty problemu ale byłby bardziej czaso- i pracochłonny czy też próba
    takiej analizy problemu aby dało się to zmieścić w jakimś istniejącym
    wzorcu. Ten drugi przypadek jest oczywiście mniej kosztowny za to wymaga
    znajomości tematu od analityka. Innymi słowy analityk rozpatrując problem
    powinien brać pod uwagę nie tylko jedną stronę medalu (zleceniodawcę) ale
    również tą drugą (zleceniobiorcę). Niestety w wielu firmach analiza problemu
    jest zupełnie oderwana od programistycznej rzeczywistości co często skutkuje
    niezłymi tarciami na styku analityk - programista.
    yamma