PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaświadczenie o zdolności do pracy

  • 1. Data: 2004-01-12 18:18:30
    Temat: zaświadczenie o zdolności do pracy
    Od: "sebba" <s...@a...pl>

    Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie w Szczecinie można szybko i tanio
    otrzymać zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o zdolności do pracy. Jaki
    jest koszt takiego zaświadczenia?
    Seba

  • 2. Data: 2004-01-12 20:27:11
    Temat: Re: zaświadczenie o zdolności do pracy
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "sebba" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie w Szczecinie można szybko i tanio
    > otrzymać zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o zdolności do pracy.
> [...]

    Zależy do jakiej pracy ?
    Jeśli do biura, to raczej wystarcza od zwykłego internisty, rodzinnego,
    pierwszego kontaktu czy kogoś takiego.
    Jeśli specjalistyczne, to klinika medycyny pracy...

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 3. Data: 2004-01-12 21:12:49
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Jaki
    > Zależy do jakiej pracy ?
    > Jeśli do biura, to raczej wystarcza od zwykłego internisty, rodzinnego,
    > pierwszego kontaktu czy kogoś takiego.

    Kurdelebele
    eeeeeeeeeeeeee
    A czy od znachora też się nada ?????

    a moze poczytaj:

    USTAWA
    z dnia 27 czerwca 1997 r.
    o służbie medycyny pracy.
    (Dz. U. Nr 96, poz. 593)
    (Zmiany: Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668; z 2000 r. Nr 84, poz. 948; z
    2001 r. Nr 63, poz. 634, Nr 111, poz. 1194; z 2002 r. Nr 135, poz. 1145
    chyba wszystkie ?????)
    Art. 1. W celu ochrony zdrowia pracujących przed wpływem niekorzystnych
    warunków związanych ze środowiskiem pracy i sposobem jej wykonywania, a
    także w celu sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi
    tworzy się służbę medycyny pracy.
    Art. 2. 1. Służbę medycyny pracy stanowią: lekarze, pielęgniarki,
    psycholodzy i inne osoby o kwalifikacjach zawodowych przydatnych do
    wykonywania wielodyscyplinarnych zadań tej służby.
    3. Jednostkami organizacyjnymi służby medycyny pracy są:
    1) jednostki podstawowe:
    a) publiczne zakłady opieki zdrowotnej tworzone i utrzymywane w celu
    sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi,
    b) zakłady opieki zdrowotnej tworzone i utrzymywane przez pracodawców i inne
    podmioty, jeżeli profilaktyczna opieka zdrowotna nad pracującymi jest ich
    zadaniem statutowym,
    c) lekarze praktykujący indywidualnie
    - zwane dalej "podstawowymi jednostkami służby medycyny pracy",
    2) wojewódzkie ośrodki medycyny pracy.
    Art. 3. Osoby realizujące zadania służby medycyny pracy przy wykonywaniu
    czynności zawodowych są niezależne od pracodawców, pracowników i ich
    przedstawicieli oraz innych podmiotów, na których zlecenie realizują zadania
    tej służby.
    Art. 4. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) profilaktycznej opiece zdrowotnej - należy przez to rozumieć ogół działań
    zapobiegających powstawaniu i szerzeniu się niekorzystnych skutków
    zdrowotnych, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają związek z
    warunkami albo charakterem pracy,
    2) pracującym - należy przez to rozumieć osoby wymienione w art. 5 ust. 1 i
    3,
    3) pracodawcy - należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną choćby nie
    posiadała osobowości prawnej, a także osobę fizyczną - jeżeli podmioty te
    zatrudniają pracowników - lub będący odpowiednikiem pracodawcy podmiot
    stosunku służbowego,
    4) ryzyku zawodowym - należy przez to rozumieć możliwość wystąpienia
    niepożądanych, związanych z wykonywaną pracą zdarzeń powodujących straty, w
    szczególności niekorzystnych skutków zdrowotnych będących wynikiem zagrożeń
    zawodowych występujących w środowisku pracy lub związanych ze sposobem
    wykonywania pracy,
    4a) badaniach lekarskich do celów sanitarno-epidemiologicznych - należy
    przez to rozumieć badania lekarskie ustalające brak przeciwwskazań do
    wykonywania prac w procesie produkcji i w obrocie żywnością,
    5) ustawie o zakładach opieki zdrowotnej - należy przez to rozumieć ustawy z
    dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz.
    408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr
    138, poz. 682 i z 1996 r. Nr 24, poz. 110).
    Art. 5. 1. Służba medycyny pracy realizuje zadania określone w ustawie w
    odniesieniu do:
    1) pracowników,
    2) osób pozostających w stosunku służbowym,
    3) osób wykonujących pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą,
    3a) osób wykonujących prace w procesie produkcji i w obrocie żywnością,
    4) kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych,
    uczniów tych szkół oraz studentów, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu
    są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub
    niebezpiecznych dla zdrowia,
    5) uczestników studiów doktoranckich, którzy w trakcie studiów są narażeni
    na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla
    zdrowia,
    6) osób świadczących pracę w czasie odbywania kary pozbawienia wolności w
    zakładach karnych, przebywania w aresztach śledczych lub wykonujących pracę
    w ramach kary ograniczenia wolności.
    2. Obowiązek objęcia profilaktyczną opieką zdrowotną spoczywa na:
    1) pracodawcach - w odniesieniu do osób wymienionych w ust. 1 pkt 1-3,
    2) szkole lub szkole wyższej - w odniesieniu do osób wymienionych w ust. 1
    pkt 4,
    3) jednostce uprawnionej do prowadzenia studiów doktoranckich - w
    odniesieniu do osób wymienionych w ust. 1 pkt 5,
    4) podmiocie zatrudniającym - w odniesieniu do osób wymienionych w ust. 1
    pkt 6.
    2a. Obowiązek objęcia badaniami lekarskimi do celów
    sanitarno-epidemiologicznych spoczywa na przedsiębiorcach prowadzących
    działalność w zakresie produkcji i obrotu żywnością.
    3. Profilaktyczną opieką zdrowotną służby medycyny pracy obejmuje się, na
    ich wniosek:
    1) osoby prowadzące działalność gospodarczą na własny rachunek i osoby z
    nimi współpracujące,
    2) osoby wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, z wyjątkiem
    osób wymienionych w ust. 1 pkt 3,
    3) rolników indywidualnych i pracujących z nimi domowników oraz członków
    spółdzielni produkcji rolnej,
    4) byłych pracowników oraz osoby, które wykonywały pracę na innej podstawie
    niż stosunek pracy, a także osoby, które pozostawały w stosunku służbowym.
    Art. 11. 1. Jednostka służby medycyny pracy prowadzi dokumentację medyczną
    osób objętych zakresem jej działania.
    2. Obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej obejmuje również
    pielęgniarkę wykonującą zadania służby medycyny pracy w ramach praktyki
    indywidualnej.
    3. Dane zawarte w dokumentacji medycznej są objęte tajemnicą zawodową i
    służbową. Dane te mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom określonym w
    art. 19 oraz podmiotom określonym w odrębnych przepisach.
    4. Minister właściwy do spraw zdrowia, po zasięgnięciu - odpowiednio -
    opinii Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i
    Położnych, określi, w drodze rozporządzenia, rodzaje dokumentacji medycznej,
    o której mowa w ust. 1 i 2, oraz sposób jej prowadzenia i przechowywania.
    Art. 12. 1. Badania wstępne, okresowe i kontrolne pracowników oraz inne
    świadczenia zdrowotne są wykonywane na podstawie umowy zawartej przez
    podmiot obowiązany do ich zapewnienia, w myśl art. 5 ust. 2, zwany dalej
    "zleceniodawcą", z podstawową jednostką służby medycyny pracy, zwaną dalej
    "zleceniobiorcą".
    2. Umowa powinna określać w szczególności:

    noooooooo to chyba jasne już :)))))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2004-01-13 06:06:15
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (Zmiany: Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668; z 2000 r. Nr 84, poz. 948; z
    > 2001 r. Nr 63, poz. 634, Nr 111, poz. 1194; z 2002 r. Nr 135, poz. 1145

    Ooo!
    Nawet nie wiedziałem, że coś takiego jest.
    To ja pracuję już 7 lat na etacie i nie mam zadnych badań.
    Muszę upomnieć się......

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018