PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasiłki dla bezrobotnych...

  • 1. Data: 2005-02-15 06:40:12
    Temat: zasiłki dla bezrobotnych...
    Od: "For" <m...@g...pl>

    Jesczze raz - a kto wie, jakim cudem pośrdeniak może sprawdzić czy naprawdę
    nie zarabiam, zatem należy mi się zasiłek i status bezrobotnego? Bezczelnie
    iść i składać oświadczenie, że NIE zarabiam. I co?

    4For

  • 2. Data: 2005-02-15 07:59:58
    Temat: Re: zasiłki dla bezrobotnych...
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 07:40:12 +0100, For napisał(a):

    > Jesczze raz - a kto wie, jakim cudem pośrdeniak może sprawdzić czy naprawdę
    > nie zarabiam, zatem należy mi się zasiłek i status bezrobotnego? Bezczelnie
    > iść i składać oświadczenie, że NIE zarabiam. I co?

    Urząd pracy tego nie sprawdzi. Ale jest coś takiego jak Wydział ds.
    Polityki Socjalnej (siakoś tak się to zwie) przy Urzędzie Marszałkowskim -
    oni chodzą po zakładach pracy i sprawdzają papiery. Każdą osobę, na którą
    jest jakakolwiek umowa sprawdzają w PUP czy była zarejestrowana. Oprócz
    tego, że Ty masz obowiązek zgłosić zatrudnienie (w ciągu 7 dni) to zakład
    pracy ma obowiązek wziąć od Ciebie oświadczenie czy jesteś zarejestrowany w
    PUP. Jeśli oświadczych, że tak - mają obowiązek powiadomić urząd, że
    zatrudnili osobę bezrobotną.
    No i pamiętaj też o tym, że są na tym świecie ludzie "życzliwi"...

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2005-02-15 10:18:26
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:15qow8u5op118$.8k5p6nd4a4ra.dlg@40tude.net...

    a jak sie ma umowe o dzielo?
    i tylko ma sie ja np na pare dni?
    to trzeba jechac zarejestrowac sie i pozniej odrejestrowac sie na pare dni a
    pozniej zarejestrwac.

  • 4. Data: 2005-02-15 10:50:44
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

> [...]
    > i tylko ma sie ja np na pare dni?
    > to trzeba jechac zarejestrowac sie i pozniej odrejestrowac sie na pare dni

    Dokladnie jest tak, jak mowisz.
    Nawet jakby to byl 1 dzien, to tez trzeba...i nie wazne czy umowa o dzielo,
    czy umowa zlecenie.

    pozdr.
    Joanna

  • 5. Data: 2005-02-15 14:54:23
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Joanna" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie jest tak, jak mowisz.
    > Nawet jakby to byl 1 dzien, to tez trzeba...i nie wazne czy umowa o
    dzielo,
    > czy umowa zlecenie.

    tylko najlepsze jest to ze ja nie wiem jaki dzien bede mial na umowie, wiec
    nie wiem kiedy jechac do urzedu i tu jest problem.

  • 6. Data: 2005-02-15 17:06:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Seba_Fan
    > dzielo,
    > tylko najlepsze jest to ze ja nie wiem jaki dzien bede mial na
    > umowie, wiec nie wiem kiedy jechac do urzedu i tu jest problem.

    Tylko, że na wyrejestrowanie się masz 5 dni. Więc jak to krótka umowa
    np. 2 dni trwająca (np. pon-wt), to przecież zgodnie z prawem będzie
    jeżeli ty zgłosisz wyrejestrowanie i zarejestrowanie np. w środę ;)
    Termin będzie zachowany.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --