PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasiłek chorobowy

  • 1. Data: 2004-05-08 08:45:18
    Temat: zasiłek chorobowy
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Witam
    Proszę o podpowiedź - jaki jest maksymalny okres pobierania wynagrodzenia i
    zasiłku chorobowego w przypadku pracownika zatrudnionego u danego pracodawcy
    ponad 10 lat.
    Jaka jest obowiązująca podstawa prawna?
    Jak należy rozumieć art 53 -1 Kodeksu pracy - "pracodawca może rozwązać
    umowę o pracę bez wypowiedzenia......" Chodzi mi o to, że jeśli może, to
    znaczy nie musi????, a kto będzie płacił pracownikowi???
    Za wszystki uwagi z góry dziekuję
    Pozdrawiam JO

  • 2. Data: 2004-05-08 09:13:15
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    Wycofuję drugą część pytania. Jasne, że może nie wypowiedzieć umowy, bo i
    tak płaci pracownikowi ZUS, a pracodawca blokuje sobie etat - jeśli taka
    jego wola.
    JO

  • 3. Data: 2004-05-08 12:04:03
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sat, 8 May 2004 10:45:18 +0200, na pl.praca.dyskusje, JO napisał(a):

    > Proszę o podpowiedź - jaki jest maksymalny okres pobierania wynagrodzenia i

    33 dni

    > zasiłku chorobowego w przypadku pracownika zatrudnionego u danego pracodawcy
    180 dni

  • 4. Data: 2004-05-09 10:06:21
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "JO" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wynagrodzenia i
    > zasiłku chorobowego w przypadku pracownika zatrudnionego u danego

    180 dni, a w przypadku przedłużenia przez lekarza orzecznika ZUS 270 dni.

    > Jak należy rozumieć art 53 -1 Kodeksu pracy - "pracodawca może rozwązać
    > umowę o pracę bez wypowiedzenia......" Chodzi mi o to, że jeśli może, to
    > znaczy nie musi????, a kto będzie płacił pracownikowi???

    Jeżeli po wyczerpaniu okresu pobierania zasiłku chorobowego pracownik
    dalej jest chory, to lekarz prowadzący wnioskuje o rentę lub świadczenie
    rehabilitacyjne.
    Pracodawca może nie rozwiązywać umowy o pracę, ale pracownik nie może
    podjąć pracy, ponieważ lekarz prowadzący nie wydał zaświadczenia o
    zdolności do pracy (również lekarz medycyny pracy nie wyda takiemu
    pracownikowi zaświadczenia o zdolności do pracy na danym stanowisku).
    Dla pracodawcy najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z przysługującego
    mu prawa do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia (art. 53 Kodeksu
    pracy).

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-05-09 16:08:09