PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapotrzebowanie na informatyków

  • 41. Data: 2004-11-26 12:44:52
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatyków
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncqe8dm.ckv.muflon@devil.hell.org...
    > Nie o takie certyfikaty mi chodziło ;-) Wejdź na Twój e-banking (albo
    > dowolną inną stronę https) i kliknij w taką kłódeczkę w roku okna
    > przeglądarki :)

    No to wyjasnij o co chodzi - nie jestem w temacie, choc orientuje sie, czym
    jest klodeczka.

    I.

  • 42. Data: 2004-11-26 12:46:02
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-26, Immona <n...@z...com.pl> wrote:
> [...]
    > wiadomości news:slrncqe8dm.ckv.muflon@devil.hell.org...
    > No to wyjasnij o co chodzi - nie jestem w temacie, choc orientuje sie, czym
    No i właśnie chodzi o to, żeby takiemu klientowi banku wyjaśnić co to jest
    kłódeczka _zanim_ zacznie korzystać z interfejsu WWW :)

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Podaj maila, to wieczorem podeślę Ci na priv co nieco na ten temat.
    --
    Ja jestem czymś w rodzaju trybu tekstowego. Użyteczne toto,
    funkcjonalne, zmyślne, ale wyglądem nie powala na kolana.

  • 43. Data: 2004-11-26 13:03:32
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> wrote in message
    > Heh, chyba zapomniałem dodać, że taki pomysł to i tak w sumie utopia,
    > zwłaszcza w Polsce :) Ale w idealnym świecie...

    OK. To po prostu nie jest mój idealny świat.

    Stach

  • 44. Data: 2004-11-26 13:05:07
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatykĂłw
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    > Kiedy za robienie takich rzeczy urzędowa kara u nas będzie podobna
    > jak za nieodpowiedzialne zachowanie na ulicy, odszczekam ten "egzamin"
    > wielkimi literami, a jako bonus zatańczę pogo w serwerowni i wystawię
    > .avi na stronie. Ale póki co, "nie wydaje mnie się"...

    Zadziwia mnie u niektórych ta wiara w cuda, jakie niby mają
    zdziałać urzędy.
    Wystarczy dobrze działające sądownictwo i powództwo cywilne
    o odszkodowanie dla pokrzywdzonych.

    Stach

  • 45. Data: 2004-11-26 13:07:48
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "TomS" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > przy pewnych pracach związanych z informatyką, jak np. budowa i
    > administracja bazami danych, czy budowa i administracja sieciami powinny
    > obowiązywać podobne wymogi dla wykonujących te prace osób, jak
    > "budowlańców' czy elektryków

    Bzdura. Bedzie jak z uprawnieniami do administrownia nieruchomosciami.
    Piekne wymaganie panstwowego egzaminu, ale bezegzaminowa furtka dla osob,
    ktore przed wejsciem w zycie ustawy odpowiednio dlugo zajmowaly sie tematem.

    Rezultat? Biurwy z przyzwyczajeniami i mentalnoscia z PRL'lu hurtowo dostaly
    odpowiednie kwity. A zanim wydano rozporzadzenia do ustawy, wytyczne do
    egzaminow, pozbierano komisje, uplynelo dosc czasu, zeby "nowi" w temacie
    nie mieli czego na rynku szukac.

    Zleceniodawda jak chce to moze zawrzec wymog posiadania roznego rodzaju
    certyfikatow. One sa zazwyczaj wydawane przez producentow oprogramowania. I
    to jest lepsza gwarancja niz swistki wydawane przez urzedniczy aparat.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    pl.comp.www ?
    Powinni tego zabronic :-P

  • 46. Data: 2004-11-26 13:31:23
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <co78kh$i4o$1@nemesis.news.tpi.pl>, Immona wrote:
    > No to wyjasnij o co chodzi - nie jestem w temacie, choc orientuje sie, czym
    > jest klodeczka.

    http://www.ais.pl/~muflon/index5.html - cała sekcja pod tytułem
    "Internet security and digital certificates", a w szczególności
    http://www.ais.pl/~muflon/doc/progzesp/prezentacja-p
    ti/html/01.html
    (chyba najbardziej łopatologicznie) Wbrew pozorom, wszystko po
    polsku :)

    Dla czepialskich: ja wiem, że tam nie wszystko jest w 100% OK - ja
    się wtedy dopiero tych rzeczy _uczyłem_.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 47. Data: 2004-11-26 13:32:10
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <s...@b...hell.pl>, Artur R. Czechowski wrote:
    > No i właśnie chodzi o to, żeby takiemu klientowi banku wyjaśnić co to jest
    > kłódeczka _zanim_ zacznie korzystać z interfejsu WWW :)

    Śliczne podsumowanie całego wątku :)

    Daniel

  • 48. Data: 2004-11-26 13:48:51
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncqec1b.cng.muflon@devil.hell.org...

> [...]
    ti/html/01.html
    > (chyba najbardziej łopatologicznie) Wbrew pozorom, wszystko po

    Chodzi mi o to, ze nadal nie rozumiem, co postulujesz. Zeby klient banku
    zdawal jakis test z rozpoznawania wiarygodnej certyfikacji? Odniosles sie do
    dyskusji na innej grupie, ktorej nie zamierzam jednak sciagac, bo az tyle
    czasu na newsy nie mam. Pytanie " o co chodzi" odnosi sie do :

    a konkretnie:
    - "nikt nie powinien dostac dostepu do e-bankingu" - jakiego rodzaju
    dostepu? jako klient? jak ma wygladac weryfikacja wiedzy?

    I.

  • 49. Data: 2004-11-26 14:07:44
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <co7c6o$4r2$1@atlantis.news.tpi.pl>, Immona wrote:
    > - "nikt nie powinien dostac dostepu do e-bankingu" - jakiego rodzaju
    > dostepu? jako klient? jak ma wygladac weryfikacja wiedzy?

    - Czy wie Pan jak sprawdzić, czy strona, na którą Pan wchodzi jest
    rzeczywiścię tą, za którą się podaje? Proszę zademonstrować.

    - (opcjonalnie) Czy wie pan co to jest certyfikat?

    Daniel

  • 50. Data: 2004-11-26 14:28:31
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncqee5g.d9d.muflon@devil.hell.org...

    > - Czy wie Pan jak sprawdzić, czy strona, na którą Pan wchodzi jest
    > rzeczywiścię tą, za którą się podaje? Proszę zademonstrować.
    >
    > - (opcjonalnie) Czy wie pan co to jest certyfikat?

    I od tego by mialo byc uzaleznione zezwolenie na zalozenie konta w e-banku?
    Kto by udzielal takiego zezwolenia? bank, panstwo?

    I.