PracaGrupypl.praca.dyskusje › zameldowanie [może NTG a może TG ;-) ]

  • 1. Data: 2002-11-15 12:13:35
    Temat: zameldowanie [może NTG a może TG ;-) ]
    Od: "Peterek" <p...@s...pl>

    Witam!

    Jeżeli chcę zameldować się w miejscu Y na pobyt tymczasowy, to czy muszę
    cokolwiek wyjaśniać w miejscu X (tam jestem zameldowany na stałe)?
    Czy w takim wypadku należę do kasy chorych w X? Czy płacę podatki w urzędzie
    skarbowym w mieście X?

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam i dziękuję z góry
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-11-15 13:30:40
    Temat: Re: zameldowanie [może NTG a może TG ;-) ]
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Jeżeli chcę zameldować się w miejscu Y na pobyt tymczasowy, to czy muszę
    > cokolwiek wyjaśniać w miejscu X (tam jestem zameldowany na stałe)?
    [.......]
    > Czy płacę podatki w urzędzie skarbowym w mieście X?

    W jednym sie rozliczasz(Y), drugi(X) zawiadamiasz ze rozliczyles sie w
    pierwszym(Y).
    Oczywiscie jezeli pracujesz w Y.

    MarP

  • 3. Data: 2002-11-16 01:12:39
    Od: "Jur" <j...@p...pl>

> [...]

    > cokolwiek wyjaśniać w miejscu X (tam jestem zameldowany na stałe)?
    > Czy w takim wypadku należę do kasy chorych w X? Czy płacę podatki w

    1. Nic nie musisz nikomu wyjaśniać (ale musisz mieć adres w miejscu Y,
    gdzie będziesz mógł sie zameldować, ponieważ ja próbowałem zameldować
    się jako bezdomny, lecz pani w biurze stwierdziła, że nie ma takiej
    możliwości!!!- nie ma bezdomnych?)
    2. Kasę chorych płać tam, gdzie będziesz się leczył!, to bardzo ważne,
    bo zejdziesz zanim jakiś konował Cię przyjmie.
    3. Najlepiej wyślij zapytanie na piśmie do US, ale ja od 3 lat mieszkam
    w Y a rozliczam się w X, i jeszcze nie siedzę...

    Pozdrawiam
    JUREK