PracaGrupypl.praca.dyskusjezalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi??? › Re: zalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi???
  • Data: 2005-06-18 08:51:43
    Temat: Re: zalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi???
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18 cze 2005 w liście [news:d90jk3$1c3$1@nemesis.news.tpi.pl]
    Kropelka [k...@n...serwery.pl] napisał(a):

    > Jakis czas temu oglądałam w telewizji program na temat
    > poszukiwania pracy. Była w nim mowa o możliwości założenia własnej
    > firmy przez osoby studiujące( lub osoby zaraz po ukończeniu
    > studiów) na bardzo korzystnych warunkach.

    Musiałaś dosyć dawno o tym słyszeć (jakieś trzy lata). Od dawna
    nieaktualne.

    > Nie pamietam dokładnie
    > na czym one polegały, ale wydaje mi się że na zwolnieniu z
    > płacenia składek ZUS przez rok czasu.

    Absolwenci, którzy nie mieli otwartej działalności w momencie trwania
    "promocji" mogli otworzyć działalność i przez rok nie płacić niektórych
    składek na ubezpieczenia społeczne (dokładnie emerytalne i rentowe),
    ok. 250-300 zł. Promocja trwała ZTCP ok. pol roku.

    > Czy moglibyscie mi
    > podpowiedzieć gdzie szukac informacji na ten temat? Czy są jakies
    > miejsca( w internecie bądź w Krakowie) w których moża dowiedzieć
    > się o różnego rodzaju programach preferencyjnych?

    Polecam http://www.zus.pl/ albo wybrać się do któregoś z oddziałów w
    swoim mieście - tam wszystko wyjaśnią. Archiwum tej grupy jest w
    większości nieaktualne, jeżeli chodzi o ten temat.

    > Jestem studenka
    > czwartego roku studiow dzinnych, a wiec nie jestem zarejestrowana
    > jako bezrobotna. Nie mniej jednak chciałabym już zacząć aktywnie
    > działać i moć stworzyć własny biznes.

    Nie licz więc na państwo, tylko jeżeli masz pomysł, to staraj się
    zdobyć kasę na rozruch od rodziny, znajomych. Kredyt w banku to kiepski
    pomysł na początku (można sobie długów narobić do końca życia), ale
    może nie być wyjścia.

    Zainteresuj się pożyczką/dotacją z Urzędu Pracy, ale on może być tylko
    dla bezrobotnych.

    Powodzenia w interesach!

    --
    Pozdrawiam,