PracaGrupypl.praca.dyskusje › zainteresowania kandydata - pytanie do rekrutujacych

  • 21. Data: 2006-06-09 08:51:46
    Temat: Re: zainteresowania kandydata - pytanie do rekrutujacych
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jolanta Pers napisał(a):
    > "Praca fizyczna" - ale o co chodzi? Ma kupkę piasku przed
    > domem i przerzuca z prawej na lewą i z lewej na prawą? Jakiś konkret
    > typu "praca w ogrodzie" albo "własnoręczna rozbudowa domku na działce" byłyby
    > lepsze.
    Załóżmy, że co weekend pomaga przyjaciołom w dowolnych pracach fizycznych.
    pozdr.
    m.

  • 22. Data: 2006-06-09 10:22:58
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    > a czemu? :)

    Facet palnął co mu przyszło do głowy, nie filtrując przez filtry poprawności i
    nie dopasowując do oczekiwań, ba, chyba w ogóle nie zastanawiając się nad
    precyzją sformułowania. Być może nie ma żadnych zainteresowań, być może nie ma
    na to czasu, być może ledwie rozwiniętych zainteresowań nie wymienił, bo by
    było wszystko i nic. Może być wiele "być może". Tymczasem mądre teorie mówią,
    że powinien napisać to i to, ew. tamto. Poza tym widzę, że niektórym
    dyskutantom bardzo tu nie pasuje praca fizyczna. Pewnie się nigdy nie skalali.

    pozdrawiam
    entrop3r

  • 23. Data: 2006-06-09 10:33:21
    Od: Mo <l...@o...pl>

    Ktoś (Immona, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Akurat tu sie zgadzam z teoria HRowcow (?) ze aktywny i inteligentny czlowiek
    > bedzie mial jakies pozazawodowe zainteresowania czy hobby, wazne w jego zyciu,
    > choc niekoniecznie osiagajace poziom "swira".

    A ja raczej wyznaję teorię, ze inteligentny człowiek będzie się starał
    tak zrobić, żeby się nie narobić! ;)

    > Siedzenie na grupach dyskusyjnych nie jest zainteresowaniem. Zainteresowaniem
    > jest tematyka grup dyskusyjnych, na jakich sie siedzi. Na ppd siedzimy dlatego,
    > ze interesuje nas rynek pracy, rekrutacja, prawo pracy i kilka innych
    > powiazanych tematow, a nie dlatego, ze interesuja nas grupy dyskusyjne jako
    > takie :). W przypadku ksiazek sprawa wyglada podobnie - ksiazke sie czyta
    > dlatego, ze nas interesuje jej temat, a nie dlatego, ze to ksiazka. Dlatego
    > podanie nosnika informacji zamiast jej tresci budzi uzasadnione podejrzenie, ze
    > sie nie wiedzialo, co napisac.

    No wiesz, ja tu poddaję wszystko filtrowi "konwersacyjności". Bo jeśli
    zamieszczę takie zainteresowanie, to musze być w stanie coś o tym
    pomówić, ale ja tu siaduję m.in. dlatego, że właśnie w wielu sprawach
    się nie orientuję. Tak samo książki - jak się je czyta dla relaksu, to
    się czyta "jak leci", nie każdy ma ulubionego autora czy epokę, o
    których jest w stanie rozprawiać.

    Czy to oznacza, że taka osoba jest i nieaktywna i nieinteligentna, czy
    tylko jedna z tych rzeczy? ;)

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 24. Data: 2006-06-09 11:01:26
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> napisał(a):

    > Załóżmy, że co weekend pomaga przyjaciołom w dowolnych pracach fizycznych.

    Ale nadal nie wiemy jakich. Po prostu nie mogę sobie wyobrazić żadnych prac
    fizycznych wykonywanych regularnie w ramach hobby przez średnią kadrę
    menedżerską. Poza koszeniem trawy i rąbaniem drewna do kominka, ale to już
    konkretna kategoria "dom i ogród".

    --
    JoP

  • 25. Data: 2006-06-09 11:43:29
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jolanta Pers napisał(a):
    > Ale nadal nie wiemy jakich. Po prostu nie mogę sobie wyobrazić żadnych prac
    > fizycznych wykonywanych regularnie w ramach hobby przez średnią kadrę
    > menedżerską.
    No dobrze, ale czy to, że nie potafisz wyobrazić sobie żadnych
    regularnie wykonywanych prac fizycznych, oznacza, że takie
    zainteresowania należy potrakować in minus?

    > Poza koszeniem trawy i rąbaniem drewna do kominka, ale to już
    > konkretna kategoria "dom i ogród".
    Telliczność i paratelliczność. Kwestia reprezentacji, przedziałowości
    lub punktowosci. W skrócie rzecz sprowadza się do nazywania tych samych
    czynności innymi słowami. Ale czy odmienny system reprezentacji świata
    też przemawia na niekorzyść kandydata?

    pozdr.
    m.

  • 26. Data: 2006-06-09 12:55:23
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jolanta Pers porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ale nadal nie wiemy jakich. Po prostu nie mogę sobie wyobrazić żadnych prac
    > fizycznych wykonywanych regularnie w ramach hobby przez średnią kadrę
    > menedżerską.
    Moze gosc sie interesuje budowlanka? I w weekendy, w ramach relaksu,
    pomaga sasiadowi czy szwagrowi na budowie?
    Nie widze w tym nic dziwnego. Wielu ludzi pracujacych 'umyslowo'
    najlepiej odpoczywa podczas pracy fizycznej
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 27. Data: 2006-06-09 21:11:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e68pss$87f$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > Jak byście zareagowali na taki fragment CV kandydata na stanowisko
    > menedżerskie (szef zespołu, średni poziom zarządzania):
    > "Zainteresowania:
    > podróże, spotkania z przyjaciółmi, praca fizyczna"?
    IMO nie powinno go w ogóle być.

    Jotte

  • 28. Data: 2006-07-09 13:01:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <e68pss$87f$1@inews.gazeta.pl>,
    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote:

    > Jak byście zareagowali na taki fragment CV kandydata na stanowisko
    > menedżerskie (szef zespołu, średni poziom zarządzania):
    >
    > "Zainteresowania:
    > podróże, spotkania z przyjaciółmi, praca fizyczna"?

    Sie zastanawiam. Wsrod wielu licznych zainteresowan, obok szeroko
    pojetego outdooru mam w cv i podrozowanie.
    Obawiam sie, czy takie zainteresowania - badz co badz kosztowne,
    czasochlonne i zwiazane z wyjazdami moga spodobac sie jakiemukolwiek
    pracodawcy...

    TA

  • 29. Data: 2006-07-09 13:31:13
    Od: "Krzysztof Nahlik" <c...@n...com.pl>

    mnie by sie spodobało

    kn

    pl...

  • 30. Data: 2006-07-09 13:35:15
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...com>

    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > Obawiam sie, czy takie zainteresowania - badz co badz kosztowne,
    > czasochlonne i zwiazane z wyjazdami moga spodobac sie jakiemukolwiek

    A czemu nie? Lubiący podróżować pracownik może się świetnie nadać tam,
    gdzie są np częste wyjazdy służbowe.

    pozdrawiam,
    Arkadesh