PracaGrupypl.praca.dyskusje › zerwanie umowy o prace

  • 1. Data: 2006-06-08 09:34:13
    Temat: zerwanie umowy o prace
    Od: "Darkshiz" <d...@o...pl>

    Witam.
    Słyszałem że jesli pracodawca nie wypłaci wynagrodzenia na czas moge zerwac
    umowe o prace z dnia na dzien bez konsekwencji
    jesli to prawda to mam pytanie o numer paragrafu który o tym mówi i jak to sie
    ma jesli mam zaciągnietą pożyczke w firmie?
    czy moge to oddac potem w ratach np w ramach osobnego porozumienia?

    Z góry dziekuje
    Dark

  • 2. Data: 2006-06-08 17:52:12
    Temat: Re: zerwanie umowy o prace
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Darkshiz napisał(a):
> [...]
    > ma jesli mam zaciągnietą pożyczke w firmie?
    > czy moge to oddac potem w ratach np w ramach osobnego porozumienia?

    Rozwiązanie umowy przez pracownika bez wypowiedzenia z powodu
    rażącego naruszenia obowiązków pracodawcy.

    Art. 55
    § 1(1). Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1
    także wtedy, gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia
    podstawowych obowiązków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi
    przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas określony
    lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za
    okres 2 tygodni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2006-06-09 21:49:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e69nvn$7ju$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas określony
    > lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za
    Jednak uważaj - jak jeden raz, incydentalnie, opóźnienie niewielkie - może
    być kłopot. Vide orzecznictwo.

    Jotte