PracaGrupypl.praca.dyskusjewzor CV › Re: wzor CV
  • Data: 2006-06-16 03:45:17
    Temat: Re: wzor CV
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Sobczyk napisal:
    >[...]
    >Ciekawe :) Wychodzi na to, że bolesne faux pas można popełnić nie tylko
    >nie znając savoir vire'u obowiązującego w danym kraju. Mnie na Malcie
    >najbardziej zaskoczyło, że każdy Maltańczyk z wielką chęcią podawal swój
    >adres, ale na prośbę o maila reagował dziwnym grymasem

    Ja mam teraz hardcorowy kurs wielokulturowosci - spokornialam troche odnosnie
    mojego przekonania o tym, ze sie swobodnie poruszam w "multikulti" -
    przekonanie to bylo oparte na kontaktach europejskich/amerykanskich, wyjscie
    poza swiat "zachodni" okazalo sie byc czyms z innej bajki :)

    Zeby pozostac przy temacie CV, jeszcze jedna zagraniczna ciekawostka. Otoz w NZ
    pierwsza strone CV ma zajmowac lista cech i umiejetnosci. To interesuje firme
    bardziej niz doswiadczenie/wyksztalcenie, ktore sa na dalszym planie i na
    dalszych stronach :). Pierwsza strona, po ktorej sie decyduje, czy jest sie
    zainteresowanym reszta wyglada tak: lista cech (np. dobra komunikacja,
    dokladnosc, umiejetnosc dlugotrwalej koncentracji, szybkie uczenie sie,
    energicznosc itp.) i lista konkretnych umiejetnosci (np. obsluga takiego a
    takiego oprogramowania). Tak, zeby jednym okiem moc ogarnac calosciowy profil
    charakteru i kompetencji kandydata, a nie wyluskiwac po kawalku z dzialu
    "doswiadczenie zawodowe".

    Przy czym bardzo wazny jest ten charakter i nie ma to polegac na wypisaniu
    kanonicznej listy uwazanych za atrakcyjne slow kluczowych, tylko ma z tego
    wynikac spojne i szczere przeslanie o czyjejs indywidualnosci i stylu bycia.
    Kultura pracy w NZ jest strasznie towarzyska - duzo przerw, dyskutowanie w
    pracy o wydarzeniach ze swiata, zartowanie, wspolne wyjscia na piwo i dobiera
    sie nie tylko pracownika, ale i kompana do grupy kolezenskiej, ktory musi
    pasowac do obecnego zespolu jako czlowiek.

    Co sadzisz o takim modelu?

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl