PracaGrupypl.praca.dyskusjewystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej › Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
  • Data: 2004-02-29 14:33:13
    Temat: Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
    Od: "karol" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > mnie bardziej interesuje wersja 2, po pierwsze nie mam pracy (zwolnilem
    sie),
    > po 2 i tak zamierzam po 1 maja stąd wylecieć, idea jest taka czy ja mogę
    > wystawiac dokument wykonania usługi na papierze, typu od od pana x dla
    firmy y
    > za projekt taki i taki cena..., czy ja moge poniesc jakies konsekwencje
    takiego
    > dzialania?

    nie lapie. skoro i tak i tak po 1 maja stad odlecisz, to znaczy ze bedziesz
    pracowal gdzies tam w swiecie, czyli tego typu rzeczy tez bedziesz juz tam
    zalatwial. czyli podpiszesz kontrakt i tyle. w kwestii invoiceow chodzi o to
    ze firma zlecajaca ci projekt jest czysta, bo potwierdzi na jego podstawie
    ze ci zaplacila, i IRS bedzie tez wiedzial ze kasa poszla za granice, czyli
    ze ty juz sam sie w swoim kraju z tego rozliczysz. a skoro nie masz social
    security i jestes obcokrajowcem to juz im to "lata" brzydko mowiac, jak ty
    sie bedziesz u siebie rozliczal. a tutaj w polsce.. to juz, jak mowilem dwie
    drogi. my way or highway :)

    karol
    p.s. szczerze mowiac nie jestem az tak oblatany w tych sprawach zeby
    doradzic z pelnym przekonaniem, po prostu wiem jak to zrobic na dwa sposoby.
    ten czysty i ten... szary ? :)