PracaGrupypl.praca.dyskusjewystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej › Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
  • Data: 2004-02-28 08:15:55
    Temat: Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c1ogl1$ivh$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Jajo" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    > majac
    > >
    > ale juz wkrótce chyba nie bedzie - umowy o dzieło i zlecenie mają być
    > "owatowane" - tak wiec bedzie chyba koniecznosc wystawienia faktury vat -
    > nie majac dzialalnosci gospodarczej - a moze jednak jest inaczej??

    Na razie z calego sejmowego kabaretu wynikaja glownie sprzecznosci i bzdury,
    a informacja, ze "poprawimy w Senacie" nie zapowiada konca chaosu i
    nonsensow.
    Kiedys prawnik badal dla mnie temat umowy o dzielo z podmiotem zagranicznym,
    odpowiedz byla "nie".
    Dotad wykonujac usluge w Polsce nie byles eksporterem uslug, gdyz eksport
    uslug definiowano jako wykonanie poza granicami kraju, wiec w przypadku
    dzialalnosci gospodarczej, do ceny uslugi nalezalo dodac VAT. W teorii do
    odzyskania przez klienta, ale kto z klientow zagranicznych zgodzi sie na
    zaplacenie 22% wiecej i uzeranie sie z II US w Warszawie by po 6 miesiacach
    uzyskac _ewentualnie_ zwrot VATu...