PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedznie i kolejna umowa › Re: wypowiedznie i kolejna umowa
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedznie i kolejna umowa
    Date: Mon, 24 Nov 2003 21:02:46 +0100

    Damian_P.; <bpteha$f4s$1@news.onet.pl> :

> [...]
    > żeby takiego aneksu nie podpisywać bo jest to działanie nieprawne. Tak też
    > powiedziałem szefowi, on to sprawdził w firmie która prowadzi mu księgowość
    > i płace, i przyznał mi racje.
    > Z tym że powiedział ze teraz to jest już za późno na wycofanie wypowiedzenia
    > ( musi być na 1 miesiąc przed zakończeniem okresu wypowiedzenia), i
    > zaproponował inne rozwiązanie.
    > Najpierw chciał żeby oddać mu wypowiedzenie i podpisać kolejne z datą
    > wsteczna na co się nie zgodziłem. Następnie chciał dać mi umowę zlecenie
    > którego też nie przyjąłem, a na końcu umowę na okres 2 miesięcy.

    Słuchaj - zastanów się czego Ty chcesz, a czego chce Twój szef, bo jak
    na razie mam wrażenie, że balansujesz [nie wiadomo dlaczego JESZCZE] na
    linie.

    > I tu moje pytania do was. W poprzedniej dyskusji Flyer napisał że
    > pracodawca powinien w takim wypadku dąć umowę na czas nieokreślony, a jeśli
    > nie da ( więcej nie chce się kłóci bo wcale nie da mi nawet tej 2
    > miesięcznej umowy) to czy taka umowa może być traktowana jako na czas
    > nieokreślony tak jak było przy trzeciej kolejnej umowie na czas określony.

    Sprawdziłem w swojej wysyłkowni i nie znalazłem. Owszem przygotowywałem
    post w podobnym tonie [ale go wykasowałem przed wysłaniem], czyli
    prawdopodobnie kiedyś istniał przepis lub wykładnia, że dopuszczenie do
    pracy niepracownika oznacza zawarcie z nim umowy, a przy zastosowaniu
    przepisu o trzeciej umowie oznacza umowę na czas nieokreślony [tego
    kawałka na pewno bym nie napisał], ale ostatni z wymienionych przepisów
    jest [był???] zawieszony do czasu wejścia do UE, a na dowód pierwszej
    części mojego "czyli" nie znalazłem swego czasu artykułu w KP [w
    odpowiedzi na zupełnie inny wątek], więc nawet nie mam odwagi wprowadzać
    Ciebie w błąd. Dlatego radziłem wizytę w PIPie u prawnika, mającego
    dyżury - owszem, czasami zachowuję się nieodpowiedzialnie, ale w tym
    przypadku chyba jednak nie.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)