PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym › Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Date: Thu, 24 Mar 2005 23:05:54 +0100

    news:d1v8ep$bm9$1@news.dialog.net.pl...

    > Bo nie może być tak, aby ktoś ponosił jakiekolwiek nieformalne
    konsekwencje
    > stosowania sie do przepisów prawa.

    1. Jezeli majac dwoch kandydatow ktorych ocena obiektywnymi kryteriami dala
    wyniki rozniace sie od siebie nie wiecej niz blad pomiaru, wybiore jednego z
    nich to udowodnij mi ze, podjalem decyzje na podstawie wpisu w swiadectwie
    pracy.

    2. Byc moze KP zakazuje brania pod uwage takich wskaznikow, ale KH naklada
    obowiazek dzialania w interesie spolki z nastawieniem na osiaganie zysku.
    Ktore K wazniejsze? Prosze podac przepis.

    3. Pytanie: dobro pracownika dobrem firmy, czy dobro firmy dobrem
    pracownika? Lewactwo czy liberalizm?

    > Naciągnął?? Na siłę?? Co Ty, KP nie czytałeś?
    > Jedno pytanie: co to jest w Twojej wypowiedzi: "wymiec"?
    > Bo chyba nie "wymięc" od "wymiękać"???

    Czytalem. Z podejsciem jak do kazdego prawa. Ze celem jego stanowienia jest
    regulowanie wzajemnych stosunkow w sposob zgodny ze zdrowym rozsadkiem i
    interesem spolecznym.

    > Ta przyczyna nie jest bzdurna. I osobnik (osobnicy) decydujący sie na
    > zatrudnianie pracowników muszą o tym wiedzieć, bo to jasno w KP stoi.

    Jest bzdurna. A jezeli twierdzisz ze nie jest to wez prywatnie
    odpowiedzialnosc za bezpieczenstwo finansowe pierwszego czlowieka, ktory po
    czyms takim wyladuje w sadzie.

    > Dura lex sed lex. A jakby tak pracownik po prostu raz sobie bez słowa nie
    > przyszedł do pracy. Qrdę - jeden raz! To dyscyplinarka też byłaby bzdurą i
    > naciąganiem?

    Przeciez MOZE nie przyjsc!!! HINT: urlop na zadanie.

    > Eee, weź poczytaj KP. Tam stoi co to jest mobbing.

    To byla ironia.

    > Bez znaczenia. Pracownik nie musi posiadać konta. Może zwyczajnie żądać
    > wypłaty w gotówce do ręki. Jeśli pracodawca i pracownicy uzgodnili, że

    No to jak rowne prawa to i rowne obowiazki. Zima stulecia albo inna powodz.
    I nie ma jak dojechac do pracy. Pracodawca mowi: mam to w dupie, bylo najac
    helikopter - WON.

    Nie obraz sie ale zastanawiam sie czy jestes urzednikiem, ktory dorne prawo
    wymysla, czy zwiazkowcem, ktory w cyniczny (bos nie do ruszenia) sposob
    durne prawo usiluje egekwowac. Sadze ze tym drugim. Polscy zwiazkowcy maja
    to do siebie ze nie rozrozniaja praw pracowniczych od prawa pracownika.

    Praca w nie-urzedzie, czy w firmie nie-panstwowej tak na prawde polega na
    wzajemnym zaufaniu i zestawie nieformalnych wzajemnych ustepstw
    ulatwiajacych wszystkim zycie. Nieformalnych chocby dlatego ze ich
    sformalizowanie skutkowaloby konsekwencjami podatkowymi dla obu stron.

    A co zrobisz kiedy dochodznie - zgodnego z prawem - interesu kilku
    cwaniaczkow doprowadzi do znaczacego obnizenia poziomu zycia kilkudziesieciu
    osob? Oflagujesz sie i zarzadasz dotacji od rzadu, podniesiesz podatki,
    poswiecisz ich dla idei, czy moze jednak zaprotestujesz przeciwko zjawisku
    nazwanemu dawno temu "falandyzacja prawa"?

    Mozna patrzec na rynek pracy przez pryzmat audycji w TVN'ie (biedna
    pracownica Biedronki, ktora przez spory kawalek czasu byla elementem systemu
    ucisku...). Mozna jednak rowniez patrzec na rynek pracy z punktu widzenia
    osob, ktore chcialyby rzetelnie i uczciwie korzystac z efektow dzialan
    pracownikow najemnych. Ale maja problem - bo sensowni ludzie maja prace i sa
    z niej zadowoleni. A to co jest na rynku (pracy) wyedukowaly audycje typu
    "Uwaga" i gazety typu "Fakt" i rece opadaja i odchodzi chec do posiadania
    pomyslow na rozwoj jak stoja ci w kolejce kolesie doskonale znajacy swoje
    prawa, ale nie rozumiejacy, ze 8-mio godzinny dzien pracy polega na 8-miu
    godzinach pracy, a nie 8-miu godzinach przebywania w miejscu pracy.

    Na koniec prosba. Bez demagogii i populizmu w temacie praw pracowniczych.
    Idz ze swoimi teoriami do tych ktorych nie chronia uklady zbiorowe i
    urzedowe regulaminy. Podejrzewam ze Cie wysmieja. Ci bardziej swiadomi
    realiow powiedza Ci nawet jak uproscic zycie ICH pracodawcom, zeby im zylo
    sie lepiej.

    Bez urazy oczywiscie. Podejrzewam, ze stoimy po roznych stronach barykady
    wzniesionej przez urzednikow :-)

    EOT

    sz.