PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym › Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym
    Date: Thu, 24 Mar 2005 21:10:54 +0100

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d1v3h2$ap9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Po okresie probnym decydujaca jest zwykle ocena zalet pracownika jako
    > pracownika, czyli tego, jak sie sprawdza w praktyce - okres probny ma
    dawac
    > w zalozeniu dosc czasu, zeby sie przyjrzec czlowiekowi "w akcji" i ocenic
    > zarowno jego kompetencje i pracowitosc, jak i cechy charakteru. Akurat po
    > okresie probnym inne kryteria oceny niz "jak sie sprawdza na stanowisku w
    > praktyce i jak sie z nim pracuje" schodza na dalszy plan. Tak wiec nie

    A jezeli mamy hipotetyczna sytuacje ze dla _dwoch_ osob ocena wypadla
    porownywalnie, i _trzeba_ podjac decyzje komu wiecej - komu mniej, komu
    cos - komu nic.

    > histeryzowalabym tu - zwolnienie dyscyplinarne pracownika to imho jedyny

    Nie histeruzuje, staram sie tylko zrocic uwage, ze bezwzgledne korzystanie z
    kruczow i okolicznosci moze sie zemscic w najmniej oczekiwanym momencie.

    > wpis na sp, ktorym by sie nalezalo porzadnie zmartwic.

    No ja mam doswiadczenia z nieco mniejszego miasta, w ktorym - jezeli chodzi
    o moja branze - wlasciciele firm, z korymi mozna wiazac plany na rozwoj
    znaja sie doskonale.

    > poslizgu w banku. Wykorzystywanie takiej sytuacji osobiscie oceniam
    > negatywnie, ale nie rozmawiamy w tym watku o ocenach moralnych, tylko o
    > swiadectwie pracy. Jak wynika z zeznan grupowiczow, ktorzy sie dotychczas

    A tutaj pozwole sie nie zgodzic. Jezeli wypowiedzi nie nawiazuja do
    pierwszego posta to albo [OT], albo nowy watek.

    Wiecej. Nie wiem czemu mam wrazenie, ze ktos szuka pretekstu do wyrwania od
    aktualnego pracodawcy odprawy. Wiec trudno mi milczec, bo mam swiadomosc, ze
    za takie dzialanie zaplaca albo koledzy misia (jezeli firma) albo ja (jezeli
    urzad).

    Poza tym prawo jest miedzy innymi po to, zeby pietnowac zachowania
    niemoralne, a nie po to zeby ich stosowanie uzasadniac.

    > (bo takie wykorzystanie okazji sugeruje, ze osoba, ktora chce zakonczyc
    > stosunek pracy, miala dosc tej pracy) nie powinien sie tym swiadectwem
    > przejac.

    Powiem wiecej, jezeli komus zalezy, to zobowiaze sie do pokrycia
    ewentualnych kosztow zwiazanych z niestandardowym sposobem

    > i nie godzenia sie na sytuacje, ktora mu nie odpowiada. Sa pracodawcy,
    > ktorzy takie cechy bardzo cenia i sa to zwykle ci, u ktorych lepiej jest
    > pracowac niz u tych, ktorzy oczekuja cech przeciwnych.

    Ala ja wlasnie chcialem dac do zrozumienia, ze sa lepsze swiadectwa niz te z
    55.1.1 :-(

    ;-)

    sz.