PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie -pracodawca nie chce pokwitować

  • 1. Data: 2004-04-24 06:20:48
    Temat: wypowiedzenie -pracodawca nie chce pokwitować
    Od: "Jacek" <h...@o...pl>

    Witajcie

    Teoretycznie sytuacja banalna, ale w praktyce troche się komplikuje.
    Moja znajoma musi do końca tygodnia wręczyć wypowiedzenie bo ma już umowę z
    nowym pracodawcą od 10 maja.
    Obecny szef jak zobaczyl wypowiedzenie [umowa na czas okreslony, z opcją 2
    tyg. wypowiedzenia] to powiedzial ze niczego nie podpisze a w o ogole to ma
    byc na nim uzasadnienie.
    Oczywiście co do uzasadnienia, wiadmo, bzdety gada
    ale co z potwierdzeniem dla dziewczyny ze w ogóle złożyła wypowiedzenie.
    Nikt z pracowników nie odważy się postawić nwet kropki na tym dokumencie a
    poczta juz też nie zadziała, za późno.
    Macie pomysł ?

    Jacek

  • 2. Data: 2004-04-24 07:06:46
    Od: "jerzboro" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nikt z pracowników nie odważy się postawić nwet kropki na tym dokumencie a

    Jeżeli nowa prac jest tego warta to niech oleje procedury - po prostu od 10
    maja niech zaczyna pracować u nowego pracodawcy. Obecny musi wydać
    świadectwo pracy i wypłacić wynagrodzenie za okres przepracowany. Jest jeden
    minus - w świadectwie pracy będzie napisane że rozwiązano umowę o pracę bez
    wypowiedzenia - art. 52 Kodeksu pracy. Nie nisie to za sobą żadnych
    konsekwencji prawnych - ot plama na honorze.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-04-24 08:11:35
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    > Nikt z pracowników nie odważy się postawić nwet kropki na tym dokumencie a

    Moze zaprosic kogos z PIP'u na okolicznosc oddawania wypowiedzenia
    (oczywiscie powiedziec im co jest grane)?

  • 4. Data: 2004-04-24 08:51:43
    Od: "Jacek" <h...@o...pl>

    wersja świadome 52 odpada, bo to kilkanascie miesiecy pracy, szkoda stażu,
    poza tym kolejny pracodawca moze nie uwierzyc w wersje pracownika ze to nie
    jego wina, wiem bo sam zajmuje sie naborem praconikow i patrze nieufnie na
    kazde swiadectwo z 52
    druga wersja z PIP, niewatpliwie zdyscyplinuje pracodawce ale czas płnie...
    i co najwyzej gosc dostanie po łapkach
    (znam PIP)
    powiem wam co ja wymyśliłem
    Dziewczyna na wypowiedzeniu zrobila adnotacje mniej wiecej takiej tresci " w
    związku z odmową potwierdzenia odbioru wypowiedzenia wysyłam je listem
    poleconym"
    takie pisemko skserowałem dla celów dowodowych a oryginał wyjechał jeszcze
    dziś do pracodawcy polecnonym priorytetem.
    Ttraktuje wypowiedzenie jako doreczone, pracodawca zostal poinfirmowany o
    wypowiedzeniu, dziewczyna z nim odmawiała. na bourku został drugi egzemplarz
    wypowiedzenie a w razie czego jest papier z jej adnotacją.
    Myślę że możemy spokojnie próbować się w sądzie gdyby Pan pracodawca
    próbował sugerować że nie było rozmowy, albo ze nie wie o wpowiedzeniu.
    Od 9 maja ma obowiązek sporządzić i wydać świadectwo pracy.
    Co Wy na to?
    Jacek

  • 5. Data: 2004-04-24 09:20:30
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Jacek <h...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nikt z pracowników nie odważy się postawić nwet kropki na tym dokumencie a

    Poczta kurierska - takze poczta Polska ma dostawe przesylek do 2 godzin w tej
    samej miejscowosci.

  • 6. Data: 2004-04-24 22:31:43
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jacek; <c6d9vq$sj$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > takie pisemko skserowałem dla celów dowodowych a oryginał wyjechał jeszcze
    > dziś do pracodawcy polecnonym priorytetem.

    A co to za dowód bez osób trzecich czy poświadczeń? Abo się uda [czyli
    pracodawca odpuści lub się zafiksuje nie na tym elemencie co trzeba,
    czyli na samej treści adnotacji, i będzie kombinował jak koń pod górkę
    ;)] abo się nie uda. Ale z tym priorytetem to trochę chyba
    przekombinowałeś, bo mz termin liczy się od momentu doręczenia - czyli
    na nic nie przyda się dowód z wysłania.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 7. Data: 2004-04-24 23:49:16