PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie .. co mozna zrobic ? › Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
  • Data: 2003-04-29 16:40:06
    Temat: Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Tue, 29 Apr 2003 08:44:29 +0200, "Michał 'Amra'
    Macierzyński" <m...@p...pl> zakodował:

    >Jesli nie zaplacisz ty, a przez dlugi czas pobierasz pieniadze ze
    >wspolnego "wora" to ktos musi za to zaplacic. A kombinowanie owszem w

    Nieliczni biorą w ogóle chorobowe ze wspólnego wora, już nie mówiąc o
    "długo".

    >przypadku konkretnym (tak jak tutaj jest usprwawiedliwane), ale

    Dlaczego uważasz, że jest usprawiedliwione?

    >placacych KRUS (bo oni sami tego nie oplaca). Poza tym - policz ile
    >kosztuje prosty zabieg medyczny i ile ty wplaciles na to. Zapewniam

    Nie mówimy o ubezpieczniu zdrowotnym, lecz o chorobowym. Naucz się to
    rozrużniać. A co do zdrowotnego, to ostatnio byłem u "publicznego"
    lekarza ponad 20 lat temu. A składka do "prywatnej" przychodni wynosi
    poniżej 100PLN miesięcznie (w CM 72) - i jakoś opłaca im się.

    >cie, ze wcale nie wyjdzie, ze tak nadpacasz, a wrecz przeciwnie...

    Nadpłacam, bo nie korzystam. A za "składkę" dużo mniejszą, niż płacę
    do ZUSu mam dużo wyższy standard usług.

    >P.S. A nie zapominasz, ze szpitale trzeba utrzymac, a lekarzom czy
    >lecza ciebie czy nie dac pensje?

    Szpitale są źle zarządzane i marnotrawią pieniądze. Ale trudno od
    lekarza (a w przeważającej części to oni zarządzają szpitalami), żeby
    znał się jeszcze na ekonomii i zarządzaniu.
    Przykład:
    Ostatniej zimy moja krewna wylądowała w szpitalu. Mieszka jakieś
    1000-1500 M od szpitala i z 300 m bliżej ma do przychodni (w tym samym
    kierunku). Wylądowała nie dla tego, że wymagała stałej opieki
    lekarskiej, lecz musiała dostawać 3 czy 4 razy na dobę zastrzyk.
    Bardziej opłaciło się hospitalizować ją, niż 3 czy 4 razy na dobę
    przysłać do domu pielęgniarkę (ze względu na mrozy wychodzenie z domu
    było wysoce niewskazane).
    I za takie marnotrastwo płacimy.

    >Kombinowac mozna owszem - ale PROSZE nie zapominac, ze ten ZUS czy
    >cokolwiek inne to nie sa jakies tam pieniadze, tylko pieniadze
    >wszystkich ludzi placacych podatki, po duzym uszczupleniu ich przez
    >biurokracje.

    Nie mieszaj, tak jak nasz (nie)rząd składek społecznych z podatkami.

    >Jesli tego sie nie widzi - nie nalezy pozniej narzekac na slabo
    >dzialajaca sluzbe zdrowia, dziurawe drogi itp. Albo - albo - nie ma
    >stanu posredniego.

    Ja chcę, żeby moje pieniądze faktycznie szły za pacjentem. Czyli idę
    do którego chcę lekarza on wystawia fakturę. Usługa "standard" powinna
    być sfinansowana z ubezpieczenia obowiązkowego, ale w dowolnej
    "komercyjnej kasie chorych" (tak mam teraz w CM - jak jestem gdzieś,
    gdzie nie ma CM biorę rachunek na nich i to oni płacą), a dopłata za
    "luksus" powinna być sfinansowana z własnej kieszeni pacjenta, albo z
    ubezpiecznia dobrowolnego

    Ale przez to, że nie rozróżniasz chorobowego od zdrowotnego
    odbiegliśmy od tematu. W tym temacie z mojej strony EOT.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775