PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie .. co mozna zrobic ? › Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
  • Data: 2003-04-29 16:27:43
    Temat: Re: wypowiedzenie .. co mozna zrobic ?
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flyer" napisał

    | Pracowałem jako sprzątacz w przychodni i coś mogę powiedzieć - multum
    | rejestratorek, kupę niepotrzebnej nikomu powierzchni, lekarze pracujący
    | pół dnia mają własne gabinety wyłącznie do swojej dyspozycji, a zdarza
    | się, że mają np. dwa gabinety itd. To już są ogromne koszty. Dopóki
    | placówki służby zdrowia nie będą mogły upadać, dopóty nic się tutaj nie
    | zmieni.

    Dokładnie tak. A najlepszym rozwiązaniem jest prywatyzacja WSZYSTKICH
    placówek podstawowej opieki zdrowotnej. Później można przejść do
    prywatyzacji przychodni specjalistycznych i szpitali. Skończy się prywata za
    publiczne pieniądze.

    | Co do ubezpieczenia zdrowotnego (nie mylić z chorobowym, o którym była
    | wcześniej mowa) - ubezpieczenie zdrowotne jest przykładem normalnego
    | ubezpieczenia. I nie widzę powodów do zdziwienia, że zabiegi kosztują
    | więcej niż składki wnoszone przez pracownika - jak kupujesz AC na
    | samochód, to płacisz cenę samochodu czy mniej?

    Jedno i drugie ubezpieczenie jest w sumie normalnym ubezpieczeniem. W jednym
    i drugim przypadku (podobnie jak w rzeczonym AC) jest szacowane
    prawdopodobieństwo zajścia określonego zdarzenia ubezpieczeniowego i koszt
    tegoż zdarzenia do poniesienia przez ubezpieczyciela.
    Ubezpieczenia emerytalne i rentowe w ZUS funkcjonują na trochę innych
    zasadach, bo tam określa się maksymalną kwotę składek (rocznie), w sumie też
    minimalną kwotę składek w czasie całego okresu ubezpieczenia oraz minimalną
    i maksymalną kwotę świadczenia.

    Andrzej K.