PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony › Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    From: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    Date: Sun, 24 Apr 2005 15:17:42 +0200

    Użytkownik "monika" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d4g30u$3d6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > 3
    >
    > A z którego punktu KP tak wynika? Okres 2 tygodniowy jest wymieniony tylko
    > przy umowach pow. 6 m-cy.
    > Ja w umowie nie mam napisanego okresu wypowiedzenia.

    Hmmm... to nie była rozmowa na okres próbny. No i teraz patrzę w KP i w art.
    32 jest, że za wypowiedzeniem można rozwiązać umowę na:
    1) okres PRÓBNY,
    2) skreślony [tu pewnie było, że na czas określony],
    3) na czas nieokreślony.
    Czyli wynikałoby, że umowy na czas określony (nie próbny) nie można
    wypowiadać.

    Z kolei art. 42 KP par. 1 mówi, że przepisy o rozwiązywaniu umowy o pracę
    stosuje się odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy WARUNKÓW pracy
    i płacy.

    Następnie art. 34 mówi, że okres wypowiedzenia umowy na okres PRÓBNY 3
    miesięcy wynosi 2 tygodnie.

    Możliwe, że pojawia się luka, w postaci: jak stosować przepisy wypowiadania
    pracy podczas nieprzyjęcia wypowiedzenia WARUNKÓW pracy i płacy przy umowie
    na czas określony (ale nie probny)?

    Wg mnie, jeśli taka luka istnieje (nie jestem pewien, że to jest luka), to
    Twoja sytuacja, NIE MOŻE być gorsza od sytuacji, gdyby w umowie było słówko
    PRÓBNY. To chyba logiczne (o ile w prawie jest jakaś logika :-)) Więc
    przepis należy interpretować, stosując analogię do okresu próbnego. Z
    powyższych trzech artykułów dedukuję więc, że okres wypowiedzenia to 2
    tygodnie. Ufff....

    Ja mam duże problemy z czytanie kodeksu pracy, ale... w Sądzie przyznali mi
    rację w podobnej sytuacji. Brakuje przepisów regulujących odszkodawanie
    podczas bezpodstawnego rozwiązania bez wypowiedzenia umowy na okres PRÓBNY.
    I zastosowano analogię do umowy na czas określony (nie próbny).

    > Tak jak w p.1 W przypadku takiej umowy wydaje mi sie ze sa tylko 2
    > mozliwosci. Dyscyplinarka oraz
    > za porozumieniem stron.

    Nie. Zawsze możecie podrzeć wypowiedzenie warunków i ustalić np.
    wypowiedzenie pracy. Albo Ty możesz wypowiedzieć:-)
    Wg mnie porozumienie najlepsze, ale UWAGA. Jeśli chcesz brać zasiłek z UP,
    to przy porozumieniu stron lub wypowiedzeniu przez Ciebie, to zasiłek się
    nie należy. Ale jeśli masz/chcesz dalej pracować, to porozumienie stron
    lepiej wygląda na rozmowie kwalifikacyjnej niż wypowiedzenie nie mówiąc o
    dyscyplinarce. Z drugiej strony, staż długości 3-miesięcy to nie jest jakiś
    powalający atut w CV. Można więc powiedzmy zapomnięć o tym epizodzie w CV.

    > mam ;-)

    Super! IMO wszystkie atuty są po Twojej stronie, jeśliby (puk, puk) doszło
    do chodzenia po Sądach.

    Aha. Możliwe, że pracodawca liczy na to, że to Ty wypowiesz umowę, lub chce
    żeby doszło do porozumienia stron. Zaoszczędzi wtedy 2 tygodnie pensji.

    Ja bym się zastonowił, może warto się zgodzić na gorsze warunki. Nie wiem
    jaki to sklep, a może butik, ale wynagrodzenie kierowniczki nie jest super
    lepsze niż kasjerki. Patrz na słynny już proces kierowniczki pewnej sieci
    marketów. Niby kierowniczka a robiła za niewolnika. I umówić się z
    pracodawcą np. żeby w świadectwie wpisał zamiast kasjerka, to sprzedawca
    oraz kierowniczka. Wtedy w przyszłości chwalisz się, że byłaś
    sprzedawczynią, ale awansowałaś na kierowniczkę :-)

    Kariery i tak w tej firmie już raczej nie zrobisz. Po co sobie psuć papiery
    na przyszłość. A przez ten czas jaki brakuje do końca, spokojnie możesz
    szukać następnej pracy - jeśli chcesz pracować :-) oczywiście, nie ma
    obowiązku pracy.

    Nie wiem ile zostało czasu z tych 3 miesięcy. Jeśli miesiąc to warto
    przecierpieć. Gorzej jeśli 80 dni, ale wtedy to i tak jest nie poważne, że
    po tygodniu gość zmienia warunki.

    pozdrawiam.