PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony › Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    From: "monika" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    Date: Sun, 24 Apr 2005 14:25:02 +0200

    > Ad. 1) Odmowa przyjęcia wypowiedzenia warunków, że umowa jest rozwiązana
    > przez pracodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. W przypadku umowy od
    3
    > miesięcy (równo 3 lub więcej) jest to (na 99%) 2 tygodnie. Czyli jesteś na
    > wypowiedzeniu 2 tygodniowym.

    A z którego punktu KP tak wynika? Okres 2 tygodniowy jest wymieniony tylko
    przy umowach pow. 6 m-cy.
    Ja w umowie nie mam napisanego okresu wypowiedzenia.

    > Ad. 2) Nie wiem.Ale pracodawca ma prawo oddelegować Ciebie do innej pracy
    > lub zlecić inne obowiązki.
    OK. Tak myslalam

    > Ad. 3) Rozwiązanie może być poprzez:
    > - porozumienie stron,
    > - upłynięcie okresu na który została zawarta,
    > - rozwiązanie umowy (przez obie strony) z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia,
    > - rozwiązanie umowy (przez obie strony) bez wypowiedzenia (jeżeli przez
    > pracodawcę to twz. dyscyplinarka).
    > - (możliwe, że są inne mniej istotne sposoby, ale żadko spotykane).

    Tak jak w p.1 W przypadku takiej umowy wydaje mi sie ze sa tylko 2
    mozliwosci. Dyscyplinarka oraz
    za porozumieniem stron.

    > Ad. 4) Spróbuj zachować pismo wypowiadające warunki. Wtedy w Sądzie, w
    > przypadku dyscyplinarki, będziesz miała argument, że to zemsta.

    mam ;-)

    > Pracodawca nie ma obowiązku dać Ci urlopu na żądanie - urlop przyznawany
    > jest zgodnie z planem urlopów etcetera. Bo co by było gdyby wszyscy
    > pracownicy chcieli w tym samym terminie.

    Obowiazku nie ma. Moze odmowic tylko w szczegolnych sytuacjach.

> [...]
    > nerwów, pożądne świadectwo pracy. Podejrzewam, że różnica w kasie
    niewielka.
    > (Nie wiem jaki jest Twój status i zarobki). Da się to IMO wg mnie załatwić
    > tak, żeby obie strony były zadowolone.
    >
    > Ja będąc studentem dostałem niesłuszną dyscyplinarkę przy umowie na 3
    > miesiące, bo gość likwidował lokal i nie było jak się dogadać. Sprawa była
    > ewidentna, wygrałem w Sądzie, ale ciągnęła się 3 lata. Świadectwa dalej
    nie
    > mam. Nie żałuję, ale mam mieszane odczucia.

    Dzieki. Ja tez bym chciala uniknac sprawy w sadzie. Wygales sprawe ale
    swiadectwa ci nie wystawil?
    To przykre bo bedzie potrzebne w Urzedzie Pracy.
    Pozdrawiam i thx

    mstyczen