PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony › Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    From: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wymowienie zmienajace a umowa na czas okreslony
    Date: Sun, 24 Apr 2005 12:17:52 +0200

    > Pytania:
    > 1) Czy mam racje z tym ze takie wymowienie nie jest wazne (czyli ze dalej
    > normalnie pracuje).
    > 2) Czy ktos moze wyjśnic na jakim stanowisku aktualnie pracuje jak
    > wspomnialam odmowilam przyjecia innego ale przeciez
    > nie mozna byc kierownikiem bo "pracownik tak chce"
    > 3) Czy jedynymi formami rozwiazania umowy o prace moze byc albo
    porozumienie
    > stron albo dyscyplinarka. ?
    > 4) Jak uwazacie, czy jezeli po odrzuceniu tej propozycji teraz bedzie mi
> [...]

    Ad. 1) Odmowa przyjęcia wypowiedzenia warunków, że umowa jest rozwiązana
    przez pracodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia. W przypadku umowy od 3
    miesięcy (równo 3 lub więcej) jest to (na 99%) 2 tygodnie. Czyli jesteś na
    wypowiedzeniu 2 tygodniowym.

    Ad. 2) Nie wiem.Ale pracodawca ma prawo oddelegować Ciebie do innej pracy
    lub zlecić inne obowiązki.

    Ad. 3) Rozwiązanie może być poprzez:
    - porozumienie stron,
    - upłynięcie okresu na który została zawarta,
    - rozwiązanie umowy (przez obie strony) z zachowaniem okresu wypowiedzenia,
    - rozwiązanie umowy (przez obie strony) bez wypowiedzenia (jeżeli przez
    pracodawcę to twz. dyscyplinarka).
    - (możliwe, że są inne mniej istotne sposoby, ale żadko spotykane).

    Ad. 4) Spróbuj zachować pismo wypowiadające warunki. Wtedy w Sądzie, w
    przypadku dyscyplinarki, będziesz miała argument, że to zemsta.

    Ad. 5) Zakładam, że przysługuje Ci urlop z racji odpowiedniego stażu. Masz
    prawo do 4 dni w roku urlopu na żądanie (np. boli Cię głowa rano i dzwonisz
    że nie przyjdziesz). Jeśli jednak Twoja nieobecność mogłaby narazić
    pracodawcę na szkody to ma jakieś prawo do dochodzenia odszkodowania. Ale
    nie wiem jak to wygląda w praktyce.

    IMO w Twojej sytuacji, nie powinno to grozić, bo skoro nie chce żebyś było
    kierowniczką, to nie potrzebuje takiego pracownika / ma już kogoś. A szkody
    wynikłe z braku kasjerki są śmieszne, ponieważ nie nie przyjęłaś zmiany
    warunków (Koniecznie postaraj się mieć pismo wypowiadające warunki). W
    takiej sytuacj pracodawca ma małe szanse na odszkodowanie w przypadku
    takiego pozwu.

    Pracodawca nie ma obowiązku dać Ci urlopu na żądanie - urlop przyznawany
    jest zgodnie z planem urlopów etcetera. Bo co by było gdyby wszyscy
    pracownicy chcieli w tym samym terminie.

    Pracodawca przy wypowiedzeniu ma obowiązek udzielić Ci dni wolnego (przy 3
    miesiącach to chyba 2 dni) na poszukiwanie nowej pracy. Są to dni płatne
    jakbyś była w pracy.

    Ode mnie - spróbuj się dogadać. Może nawet przyjmij zmianę warunków. Mniej
    nerwów, pożądne świadectwo pracy. Podejrzewam, że różnica w kasie niewielka.
    (Nie wiem jaki jest Twój status i zarobki). Da się to IMO wg mnie załatwić
    tak, żeby obie strony były zadowolone.

    Ja będąc studentem dostałem niesłuszną dyscyplinarkę przy umowie na 3
    miesiące, bo gość likwidował lokal i nie było jak się dogadać. Sprawa była
    ewidentna, wygrałem w Sądzie, ale ciągnęła się 3 lata. Świadectwa dalej nie
    mam. Nie żałuję, ale mam mieszane odczucia.

    Powodzenia i pozdrawiam