PracaGrupypl.praca.dyskusjewymowienie › Re: wymowienie
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wymowienie
    Date: Tue, 15 Jul 2003 11:28:35 +0200

    Flyer napisał:

    > A co powiesz na sytuację - faks doszedł, był "nieczytelny", został
    > wyrzucony do smieci [pracodawca nie ma obowiązku dzwonić do nadawcy z
    > prośbą o ponowną wysyłkę!], a kolega poleci z 52?

    Uzupełniając z Kc i Kp

    Art. 60. Kc
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej
    czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej
    osoby, które
    ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie
    tej woli w
    postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

    ALE

    Art. 29. Kp
    § 1. Umowa o pracę powinna być zawarta na piśmie,

    WIĘC

    Art. 77. Kc
    Jeżeli umowa została zawarta na piśmie, jej uzupełnienie, zmiana albo
    rozwiązanie
    za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej powinno być
    stwierdzone pismem.

    CZYLI

    Art. 78. Kc
    §1. Do zachowania pisemnej formy czynnooeci prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treoeć ooewiadczenia
    woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących
    treoeć ooewiadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez jedną ze
    stron
    lub dokumentów, z których każdy obejmuje treoeć ooewiadczenia woli
    jednej
    ze stron i jest przez nią podpisany.
    §2. Ooewiadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym
    podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne formie pisemnej.

    Czyli - z prostej i na szybko analizy aktów prawnych wynika BEZSPORNIE,
    że do ważności oświadczenia woli, jakim jest odstąpienie od zawartej
    umowy, wymagana jest forma pisemna lub elektroniczna z podpisem
    cyfrowym.

    CBDU

    A OT - polecam Acrobat Reader'a 6 - na razie nie CE [robaczki zamiast
    polskich liter] - m.in. nowa wyszukiwarka [z listą znalezionych pozycji]
    i możliwość dowolnego zaznaczania tekstu. I chodzi na starszych
    systemach - mi poszła na Win Meeee - jeszcze ani razu nie padła, tak jak
    to drzewiej [w przypadku 4 i 5] bywało.

    Flyer