PracaGrupypl.praca.dyskusjewymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ? › Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
  • Data: 2003-09-12 09:03:57
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
    Od: "Misiek" <g...@s...nl> szukaj wiadomości tego autora

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message
    news:bjrtnv$1hr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No, to już w końcu wracamy do tematu grupy.
    >
    > Ad1.
    > Tak, tylko jest jedno ale... Dobry programista pracujący pod SQLServer'a,
    > posiadający doświadczenie i mający szkolenia na swoim koncie kosztuje
    > całkiem inne pieniądze niż specjalista od MySQL'a. Secundo: Zakres
    > zastosowań jednego produktu i drugiego jest kompletnie inny i chodź w
    nazwie
    > mają literki SQL to tak poza tym niewiele mają ze sobą wspolnego.
    >
    > Ad 2. W dużych firmach rekrutacja przeprowadzana jest wieloetapowo:
    najpierw
    > HR'owiec, a na samym końcu główny programista projektu do którego ma
    przyjść
    > nowy - stąd wniosek, że ten z którym się spotykasz nawet nie będzie z tobą
    > rozmawiał na tematy fachowe tylko będzie pytał "o pogodę". Ma to jednak
    swój
    > ukryty sens. W małych firmach najpier rozmawiasz z szefem - który również
    > nie musi się na niczym znać - a na końcu z programistą. Z twojej opinii
    > wynika, że nigdy nie przeszedłeś pierwszego etapu selekcyjnego sita. Być
    > może moja opinia wyda Ci się krzywdząca, ale takie jest moje zdanie.

    Wiele razy przeszedłem wszystkie etapy selekcyjnego sita. Miałem czterech
    pracodawców, od małych do gigantów. W sumie jakies 12 lat praktyki. Jednym
    słowem na psychologa to nie bardzo się nadajesz ;-). Acha, sam też
    siedziałem
    już po drugiej stronie stołu. A, i jeszcze jedno, HR'owiec przeprowadza
    rozmowę jako ostatni, chociaż to z reguły on robi pierwszą selekcję na
    podstawie CV.

    Misiek