PracaGrupypl.praca.dyskusjewolny rynek pracy ? › Re: wolny rynek pracy ?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wolny rynek pracy ?
    Date: Fri, 11 Apr 2003 19:37:58 GMT

    Pięknego dnia Fri, 11 Apr 2003 21:14:19 +0200, "Adam"
    <f...@f...onet.pl> zakodował:

    >frustracji. Osobiscie wolalbym o placach wiedziec w momencie podpisywania
    >umowy.

    Konkurencja też wolałaby wiedzieć, ile Ci dać, żebyś do nich przeszedł
    ;)

    >Sa rowniez pracownicy bardzo potrzebni ale nie umieja negocjowac, i interes
    >firmy nie ma tu nic do rzeczy bo oni zajmuja sie zupelnie czyms innym niz
    >negocjacje

    Skoro nie przejawiają chęci do zmian (ani pensji ani pracy) to po co
    im dawać podwyżkę na siłę?

    >Tu piszesz o sytuacji 100% wlasciciela,

    Piszę o sytuacji, gdy decyzje są podejmowane racjonalnie - czyli gdy
    (z jakich kolwiek względów) decydentowi zależy, by podjąć decyzję
    optymalną dla firmy.

    >wspolnego z wolnym rynkiem. Ja wolalbym kupic cos na Allegro ewentualnie

    Jak możesz sobie pozwolić na ryzyko, to tak. Tylko weź pod uwagę,
    kontynuując analogię, kupowanie na allegro trwa duużo dłużej, kosztuje
    dużo więcej (czasu i nakładów), i ryzyko jest nieporówywalnie większe.
    Do tego koszty są dużo wyższe - błędna decyzja kosztuje zwykle firmę
    dosyć drogo (czasu, pieniędzy, utraconych korzyści itd).

    >Wg wielu profesorow z Zachodu,

    Daj mi tezę, znajdę tabuny profesorów potwierdzających ją ;)

    > praca trzeba sie dzielic w obecnej sytuacji

    To znaczy co? Szkolić 2 pracowników i zatrudniać ich na pół etatu?
    Pracodawca, który by tak postępował dosyć szybko wyleciałby z rynku. A
    może zwiększyć podatki i wydłużyć/podnieść zasiłki dla bezrobotnych?

    >gospodarczej. Koszty bezrobocia okaza sie za kilkanascie lat olbrzymie. Po
    >drugie po co zwiekszac nadal wydajnosc skoro i tak nie ma zapotrzebowania na
    >rynku (kto ma kupowac? -bezrobotni?)

    Po to, żeby sprzedawać taniej i w tych trudnych czasach utrzymać się
    na rynku. Jeżeli ktoś zwiększy wydajność (nie tylko pracowników -
    generalnie wszelkich zasobów) to będzie mógł zyskać więcej albo
    sprzedawać taniej i wyeliminować w ten sposób konkurencję.

    A najlepiej jakby kupowały firmy - zakupy inwestycyjne, nawet, gdyby
    ludzie chodzili w łachmanach to dla rozwoju gospodarczego byłoby to i
    tak najlepsze.

    Poczytaj wątki zaczynające się od:

    --
    Pozdrawiam,