PracaGrupypl.praca.dyskusjewojsko dla informatyka? › Re: wojsko dla informatyka?
  • Data: 2005-11-15 00:42:00
    Temat: Re: wojsko dla informatyka?
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MichalP napisał(a):

    > Nie znam żadnych sekcji wojskowych - więc nie wiem czego się mogę
    > spodziewać i dlatego nie mówię konkretnie. W każdym razie, może jest
    > potrzeba oprogramowywania czegoś (w sumie dowolne środowisko/język),
    > symulacji, może coś bardziej z łączności albo kodowania informacji,
    > szyfrowania.

    ;) Zapomnij. Ogłasza się przetargi na takie systemy i kupuje od firm. Lepiej
    się więc do nich załapać nie do wojska. W wojsku co najwyżej skończysz
    oprogramowując Accessa lub Excela dla przełożonego.

    > Na pewno też potrzebują informatyków do
    > ewidencji/archiwizacji czy po prostu zbierania jakiś danych,
    > przetwarzania baz danych.

    j.w. Tak naprawdę to jeśli chcesz się tym zajmować bardziej konkretnie to w
    cywilu masz więcej możliwości.

    > Na prawdę ciężko powiedzieć, prędzej właśnie musiałbym widzieć listę
    > "potrzeb" to może bym coś dla siebie wybrał, albo się dopasował.

    Lista potrzeb skończyłaby się raczej na serwisie sprzętu i pisaniu w
    Wordzie. ;)

    Ktoś tu pisał o informatykach cywilach. Jestem ciekaw czym poważnym się oni
    zajmują.

    Pamiętaj, że zaczynasz jako podporucznik. Na ścieżce zawodowej oficera
    pierwsze stanowisko to dowódca plutonu. Nie masz odpowiednich znajomości
    lub szczęścia - wylądujesz w jakimś 'zielonym' garnizonie.

    Myślę, że coś naprawdę zaawansowanego jeśli chodzi o bazy danych (na
    poziomie tego gdzie w cywilu po kilku latach doświadczenia masz niezłą
    kasę), można zacząć dopiero od stopnia kapitana lub majora. Czyli w
    najlepszym wypadku (gdybyś awansował najszybciej jak się da) po 9-12 latach
    od rozpoczęcia służby.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała