PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna DG w IT - zaryzykować ?

  • 11. Data: 2008-10-23 01:50:02
    Temat: Re: własna DG w IT - zaryzykować ?
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Dodatkowo wykazać zaświadczenia od ewentualnych firm/osób które wyrażają
    > chęć skorzystania z twoich usług

    Nie, nie musisz. Ustawa tego nie wymaga i jest to tylko "lepiej widziane"
    przez urzędników z UP ale nie obligatoryjne.

    > No ale odbiegliśmy trochę od tematu. Akurat nie zależy mi aż tak bardzo na
    > dofinansowaniu co na pomyśle na "start"

    Błąd. Nie myślisz jak przedsiębiorca.
    Firmę prowadzisz po to aby zarabiać pieniądze. Każde pieniądze jakie
    dostaniesz "za darmo" wzmacniają Twój potencjał.
    Gwarancją powodzenia biznesu nie jest pomysł na start, tylko zapewnienie
    sobie klientów, którzy będą konsumować (najlepiej w sposób stały) Twoje
    produkty i usługi.
    Nie myśl więc na poczatek o jakimś super innowacyjnym, czy innym niż
    wszystkie pomyśle, bo niekoniecznie go sprzedasz.
    Na poczatek zrób to czego oczekują klienci, daj im jakiś produkt lub usługę
    której szukają i na którą jest popyt. Musisz być w tym względzie bardzo
    elstyczny.
    Szukaj segmentu rynku w którym nie będziesz musiał konkurować ceną, a np
    jakością lub innymi parametrami.

  • 12. Data: 2008-10-23 03:47:26
    Od: "Czarek" <c...@w...pl>

    Witaj Jackare, napisz co napisałes we wniosku o dotacje tzn. na co
    przeznaczasz dotacje oraz jakie żródła przyszłych przychodów? W branży IT
    chciałbym prowadzić DG i jestem zarejestrowany jako bezrobotny.
    Pozdrawiam
    Cezinek
    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Koszty ZUS to przez pierwsze 24 miesiące około 312 zł miesięcznie (30%
    > stawki podstawowej)
    > Koszty prowadzenia rachunku bankowego dla firmy (obowiązkowe), np w
    > m.Banku bezpłatnie wraz z bezpłatnymi przelewami haraczy (ZUS, US), w
    > innych bankach płatne.
    >
    > Moim zdaniem jako osoby prowadzącej działalność,
    > nie_ma_sensu_jej_rozpoczynać_jeżeli_nie_masz_klienta
    _na_swe_usługi.

  • 13. Data: 2008-10-23 05:00:54
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeznaczasz dotacje oraz jakie żródła przyszłych przychodów? W branży IT
    > chciałbym prowadzić DG i jestem zarejestrowany jako bezrobotny.

    Nie wiem czy Tobie to cokolwiek pomoże, bo prowadzę DG w zupełnie innej
    branży z IT powiązanej jedynie w 2-3 wspólnych punktach (systemy kontroli
    dostępu, systemy rejestracji czasu pracy, systemy zabezpieczeń technicznych)
    reszta ma więcej wspólnego z branżą budowlaną (wszelkiego rodzaju
    instalacje), także dotacja poszła na wszelkiego rodzaju narzędzia i mniej
    lub bardziej specjalizowany sprzęt, a źródłem przychodów jest sprzyjająca
    sytuacja rynkowa w branży.Miałem też wstępnie ugadane (ustnie) zamówienia na
    realizacje o dość dużej wartości.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2008-10-23 09:04:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:

    > Koszty ZUS to przez pierwsze 24 miesiące około 312 zł miesięcznie (30%
    > stawki podstawowej)

    To nie jest 30% stawki podstawowej, tylko składka społeczna jest
    obliczana od podstawy wynoszącej 30% minimalnego wynagrodzenia
    (standardowo jest to 60% średniego wynagrodzenia). Składka zdrowotna
    jest płacona normalnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-10-23 17:38:58
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > obliczana od podstawy wynoszącej 30% minimalnego wynagrodzenia
    > (standardowo jest to 60% średniego wynagrodzenia). Składka zdrowotna jest

    oczywiście masz rację. Powtórzyłem zwyczajowo za żargonem ZUSu.

  • 16. Data: 2008-10-31 14:17:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 23 Oct 2008 03:42:57 +0200, "Jackare" <j...@...pl> wrote:

    >OC na szkody
    >wartości łacznej ok 70-100 tyś kosztuje około tysiąca złotych na rok.
    Cos mi sie wydaje ze nawet PZU Doradca kosztuje okolo 400 zl w wersji
    minimalnej do ktorej mozna dosc dowolnie dobierac zawartosc
    ubezpieczenia i spokojnie zmiesci w tej skladce sensowne ubezpieczenie
    OC, ubezpieczenie sprzetu elektronicznego itp:

    http://www.pzu.pl/?nodeid=produkt_pzu_sa&group_id=52
    188&category_id=52038&ph_main_content_start=show_pro
    duct&prod_id=46895&show=details

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!