PracaGrupypl.praca.dyskusje › wezwanie z Urzędu Pracy

  • 1. Data: 2004-11-26 23:00:23
    Temat: wezwanie z Urzędu Pracy
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    Jestem bezrobotnym na półrocznym zasiłku. W dniu dzisiejszym tj. 26.11.2004
    r. otrzymałem nadane listem zwykłym wezwanie do stawienia się w Urzędzie
    Pracy. Wezwanie jest z dnia 22.11.2004 r. Stempel pocztowy jest z dnia
    23.11.2004, natomiast stawić się miałem 24.11.2004 r. Mieszkam w
    miejscowości oddalonej o ok 20 km, więc list miał prawo iść 3 dni. Czy w
    takiej systuacji mogą mnie pozbawić statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2004-11-27 12:47:45
    Temat: Re: wezwanie z Urzędu Pracy
    Od: "Bionka" <b...@o...pl>

> [...]
    > takiej systuacji mogą mnie pozbawić statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku?

    Masz problem, chłopie. Nie wiem czy uda ci się udowodnić że nie otrzymałeś tego
    listu przed terminem wezwania do UP, bo list nie był polecony. Ale możesz
    spróbować wytłumaczyć.

    Bionka

  • 3. Data: 2004-11-27 13:08:24
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    Bionka napisał(a):

    > Masz problem, chłopie. Nie wiem czy uda ci się udowodnić że nie otrzymałeś tego
    > listu przed terminem wezwania do UP, bo list nie był polecony. Ale możesz
    > spróbować wytłumaczyć.

    stempel z 23, wezwanie na 24,list zwykły,w 1 dzień dochodzą tylko listy
    priorytetowe (o ile się nie myle) więc nie widze powodów dla których nie
    mógłby się wytłumaczyć

  • 4. Data: 2004-11-27 15:24:16
    Od: "meg" <s...@o...pl>

    > stempel z 23, wezwanie na 24,list zwykły,w 1 dzień dochodzą tylko listy
    > priorytetowe (o ile się nie myle) więc nie widze powodów dla których nie
    > mógłby się wytłumaczyć

    w naszym PUP takie listy wysyłamy poleconym, dochodzi na drugi dzień , czyli
    właściwie jak zwykły tylko podpisać ktoś musi odbiór. Trzeba napisać podanie do
    dyrektora PUp z prośbą o usprawiedliwienie, gdzie poza wyjaśnieniem sytuacji
    (jeżeli z poczty wyszedł 23 , zaszedł do ciebie 24, to przecież juz mogło nie
    być autobusu) można by było napisac, że ten zasiłek jest źrodłem utrzymania (i
    ubezp. zdrowotne jest ważne bo się często choruje) i wogóle ma sie złą sytuację
    finansową. Pójśc z tym do samego dyrektora. W najgorszym wypadku można
    usprawiedliwić na podstawie zwolnienie lekarskiego(ale to juz po fakcie jeśli
    chodzi o wystawienie).
    powodzenia
    meg

  • 5. Data: 2004-11-27 18:42:48
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

> [...]
    sytuacji
    > (jeżeli z poczty wyszedł 23 , zaszedł do ciebie 24, to przecież juz mogło

    Już wiem, że reguluje to kodeks postępowania administracyjnego, a
    dokładniej:

    Art. 39. [Sposoby doręczenia] Organ administracji publicznej doręcza pisma
    za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez inne
    upoważnione osoby lub organy.

    Czyli sposób doręczenia listem zwykłym nie spowoduje żadnych następstw
    prawnych.

    Pozdr.

    Kam

  • 6. Data: 2004-11-28 00:13:16
    Od: "tvn1000" <t...@o...pl>

> [...]
    > usprawiedliwić na podstawie zwolnienie lekarskiego(ale to juz po fakcie jeśli

    Meg chyba Cię po...ało. Przeczytaj jeszcze raz swoje wypociny to może zrozumiesz
    że Ty masz problem z logicznym myśleniem. Niech PUP udowodni, że wysłał jakieś
    pismo. W tych pupach pracują chyba sami debile!! jeden broni drugiego.

  • 7. Data: 2004-11-28 17:50:44
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Wedan" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    A można wiedzieć po co oni cię tam wezwali?
    Napisz jak załatwisz sprawę.
    pozdr

  • 8. Data: 2004-11-28 21:27:39
    Od: "meg" <s...@o...pl>

> [...]
    jakieś
    > pismo. W tych pupach pracują chyba sami debile!! jeden broni drugiego.

    mam problem z logicznym myśleniem chyba jak częśc naszego społeczeństwa.
    Podobnie jak Ty.
    Każda firma, urząd itd. ma sekretariat. A w sekretariacie książkę gdzie wpisuje
    się pocztę wychodzącą i przychodzącą.
    pozdrawiam serdecznie
    meg

  • 9. Data: 2004-11-29 00:29:01
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    meg napisał(a):

    > Każda firma, urząd itd. ma sekretariat. A w sekretariacie książkę gdzie wpisuje
    > się pocztę wychodzącą i przychodzącą.
    Oznaczo to, ze w przypadku jakis watpliwosci bedzie postawione
    slowo/wpis w jakiejs tam ksiazce przeciwko slowu bezrobotnego ze nic
    nie dostal. Zawsze mozna uznac, ze list zostal wpisany na nastepnie
    przez pomylke trafil np. do kosza albo poczta zagubila.

    Najlepiej po prostu nic nie rob i czekaj co wymysli urzad.

    Robert