PracaGrupypl.praca.dyskusje › wezwanie do sądu w czasie pracy

  • 1. Data: 2004-06-15 12:33:15
    Temat: wezwanie do sądu w czasie pracy
    Od: "art" <x...@p...onet.pl>

    Witam,
    zostalem wezwany do stawienia sie w sadzie w charakterze
    swiadka. Poniewaz musze sie tam udac w czasie pracy
    (na godz. 11:00) to mam pytanie: czy naleza mi sie wolne
    godziny, czy caly dzien i czy jest to platne czy nie.

    z gory dzieki
    pzdr
    art

  • 2. Data: 2004-06-15 15:44:04
    Temat: Re: wezwanie do sądu w czasie pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 15 Jun 2004 14:33:15 +0200, "art"
    <x...@p...onet.pl> zakodował:

    >(na godz. 11:00) to mam pytanie: czy naleza mi sie wolne
    >godziny, czy caly dzien i czy jest to platne czy nie.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja
    1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy:

    § 3. Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
    [...]
    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się,
    wystosowane przez organ właściwy w sprawach powszechnego obowiązku
    obrony, organ administracji rządowej lub samorządu terytorialnego,
    _sąd_, prokuraturę, policję lub organ prowadzący postępowanie w
    sprawach o wykroczenia - w charakterze strony lub świadka w
    postępowaniu prowadzonym przed tymi organami, zawierające adnotację
    potwierdzającą stawienie się pracownika na to wezwanie,

    Ale nie jestem na 100% pewien, że mam aktualne rozporządzenie -
    sprawdź dla pewności, czy nic się w tym względzie nie zmieniło
    (sejm.gov.pl)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-06-15 17:26:00
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

> [...]
    >
    > Ale nie jestem na 100% pewien, że mam aktualne rozporządzenie -
    > sprawdź dla pewności, czy nic się w tym względzie nie zmieniło

    Aktualne.
    Dz.U.96.60.281

    Pozdrawiam

    Michał

  • 4. Data: 2004-06-15 21:17:13
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    pozostaje pytanie, czy nieobecność usprawiedliwiona = dzień jak w pracy
    (czyli normalnie płatny).
    moim zdaniem (nie haerowca), na taki dzień można sobie wziąć urlop i będzie
    to w porządku. Oczywiście wtym momencie można przypomnieć pracodawcy o
    nadgodzinach.
    Ale nie sądzę że z racji udania się na policję, do sądu itp pracownikowi
    przysługuje dzień wolny w pracy (tzn nie znam przepisu, który by to
    regulował)

    pzdr
    gromax

  • 5. Data: 2004-06-16 06:43:08
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    art wrote:
> [...]
    > (na godz. 11:00) to mam pytanie: czy naleza mi sie wolne
    > godziny, czy caly dzien i czy jest to platne czy nie.

    Wolny, bezplatny.
    Najlepiej odpracowac godziny lub wziac urlop.
    --
    Robert Jaskula

  • 6. Data: 2004-06-16 10:16:49
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale nie sądzę że z racji udania się na policję, do sądu itp pracownikowi
    > przysługuje dzień wolny w pracy (tzn nie znam przepisu, który by to

    Nie dawno byłem wzywany do sąd w charakterze świadka, w pracy miałem wyjście
    służbowe, w sądzie otrzymałem zaświadczenie, które oddałem do administracji
    i czas nieobecności liczył mi się jako czas pracy. Nie potrafię podać
    podstawy prawnej, ale skoro administracja tak mi kazała zrobić to raczej
    znaczy, że tak jest OK.

  • 7. Data: 2004-06-16 11:47:05
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Elvgreen wrote:
> [...]
    > i czas nieobecności liczył mi się jako czas pracy. Nie potrafię podać
    > podstawy prawnej, ale skoro administracja tak mi kazała zrobić to raczej

    Nie, nie jest OK.
    Nie potrafie teraz podac podstawy prawnej, ale chodzi o to, ze
    pracodawca MUSI pozwolic Ci stawic sie do sadu, ale NIE MUSI Ci za to
    zaplacic.
    --
    Robert Jaskula

  • 8. Data: 2004-06-16 16:44:03
    Od: "Przemyslaw Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    Wolne, nieplatne. Mozna wziac z zakladu pracy zaswiadczenie o utraconych
    zarobkach i zwrot tego wynagrodzenia wyplaca sad.

  • 9. Data: 2004-06-17 06:44:24
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Przemyslaw Mrozek wrote:

    > Wolne, nieplatne. Mozna wziac z zakladu pracy zaswiadczenie o utraconych
    > zarobkach i zwrot tego wynagrodzenia wyplaca sad.

    O!
    A mozesz podac podstawe prawna dotyczaca tego zwrotu?
    --
    Robert Jaskula