PracaGrupypl.praca.dyskusjewezwanie do sądu w czasie pracy › Re: wezwanie do sądu w czasie pracy
    From: "Elvgreen" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wezwanie do sądu w czasie pracy
    Date: Wed, 16 Jun 2004 12:16:49 +0200

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:canp0s$po8$1@inews.gazeta.pl...
    > pozostaje pytanie, czy nieobecność usprawiedliwiona = dzień jak w pracy
    > (czyli normalnie płatny).
    > moim zdaniem (nie haerowca), na taki dzień można sobie wziąć urlop i
    będzie
    > to w porządku. Oczywiście wtym momencie można przypomnieć pracodawcy o
    > nadgodzinach.
    > Ale nie sądzę że z racji udania się na policję, do sądu itp pracownikowi
    > przysługuje dzień wolny w pracy (tzn nie znam przepisu, który by to
    > regulował)

    Nie dawno byłem wzywany do sąd w charakterze świadka, w pracy miałem wyjście
    służbowe, w sądzie otrzymałem zaświadczenie, które oddałem do administracji
    i czas nieobecności liczył mi się jako czas pracy. Nie potrafię podać
    podstawy prawnej, ale skoro administracja tak mi kazała zrobić to raczej
    znaczy, że tak jest OK.