PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim formacie CV ?

  • 11. Data: 2008-02-05 11:37:04
    Temat: Re: w jakim formacie CV ?
    Od: bullet <f...@o...pl>

    Any User wrote:

    > 1. A w czym problem, aby kupić sobie normalny system i pakiet biurowy?
    u mnie sie nie da
    > 2. Trochę szacunku do sekretarek/rekruterek. To one będą decydować o
    > Twoim losie, a nie odwrotnie.
    z szacunkiem , oczywiście, ale podstawę jakąś trzeba znać

  • 12. Data: 2008-02-05 11:41:54
    Od: bullet <f...@o...pl>

    januszek wrote:

    > bullet napisał(a):
    >

    > Czy szczytem Twoich zawodowych marzeń jest praca w firmie, w której nie
    > potrafią odczytać pliku pdf? W dzisiejszych czasach to przecież świadczy
    > o firmie... ;)
    >
    > j.
    różnie z tym bywa, pracowałem raz w firmie, sami specjaliści,
    nieduża, ale prężna, wszyscy się starali, była duża możliwość rozwoju
    ale była tam asystentka szefa która nie mogła przeliczyć 20 parowego kabla
    na 40 drutów w środku, pracowała tam tylko dlatego że ją ojciec wcisnął

    a to prawda to świadczy o firmie, ale czasami trzeba wybrać jedną z
    mniejszych póki się mieszka w małym mieście i odkłada kase na wyjazd do
    dużego

  • 13. Data: 2008-02-05 11:58:33
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Immona wrote:

    > I zanosi sie na kolejny, z powodu nadreprezentacji spolecznosci
    > opensourcowych i antymicrosoftowych na grupie.

    o ile nie zgadzam sie w wiekszosci przypadkow z any userem, nie przeszkadza
    mi to potwierdzac jego zdanie w tym przypadku, wiele osob chyba juz z
    zalozenia lubi sie z nim spierac

> [...]
    > samo, ale przecietne zarobki sa dwa czy cztery razy wyzsze. Druga
    > roznica jest taka, ze o ile w Polsce rzeczywiscie niektore sekretariaty
    > nie wyobrazaja sobie innego formatu niz doc i nie wiedza o istnieniu
    > innych, tu w NZ podawanie akceptowanych formatow w ogloszeniach jest
    > dosc powszechne, a wiele firm omija problem umieszczajac formularz na
    > www do wypelnienia (niekoniecznie na wlasnej, sa oczywiscie firmy
    > udostepniajace odpowiednia aplikacje online) i wymagajac wklejenia do
    > niego cefalki w formacie txt - interesuje ich tresc, a nie formatowanie.

    nie znam zbyt wielu firm, w których nie używa się ms office. o ile sam nie
    jestem fanem microsoftu i korzystam z linuksa, to poniwaz mam kupionego z
    komputerem windowsa, kupilem sobie tez ms office. moj znajomy fan freebsd i
    nastawiony negatywnie do czegokolwiek z redmond meczy sie piszac jakies
    prace zaliczeniowe w open office. zwykle konczy sie to w ten sposob, ze
    daje mi potem taki plik do sformatowana w ms office i to czego nie byl w
    stanie zorbic w godzine, mnie zajmuje maksimm kwadrans. ms office jest duzo
    bardziej przyjazne dla uzytkownika niz oo. jasne, ze nie jest oficjalnym
    standardem, o czym z reszta any user nie wahal sie wspomniec, ale ejst
    standardem biznesowym i dopoki bedzie, to nalezy si etego trzymac

    wyslanie pliku w doc jest o tyle lepsze, ze open office taki plik odczyta
    (majac czasem problemy z formatowaniem), natomiast ms office juz nie
    odczyta pliku w formacie oo. wyslajac doca potencjalny pracownik zwieksza
    swoje szanse na zatrudnienie, chocby z tego wzgledu, ze jego papiery
    zostana otwarte. w nowym ms office mozna zapisac do pdf, nie uzywalbym
    jednak nowego formatu docx, co prawda jest bardzo wygodny i zajmuje
    minimalna ilosc miejsca, w porownaniu do zwyklego doca, ale z otwarciem na
    czyms innym niz nowy open office, albo najnowszy word 2007 bedzie problem.
    na razie proponuje wysylac doce, ale oczywiscie sprawdzic je najpierw czy
    nie zostawiamy zbyt duzo prywatnych danych (za pomoca opcji przygotowywanie
    do wydruku w nowym ms of)

  • 14. Data: 2008-02-05 12:35:20
    Od: "Piotr C." <n...@m...com>

    Any User wrote:
    > 3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić,
    > a nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO
    > ustala.

    Zgoda! Jednak co do pdfa... niedawno dostałem draft polisy OC z AXA
    Ubezpieczenia - czyli oferta dla każdego, w tym przeciętnego półmózga.
    Była w pdf-ie. Wyciągi z banku też przychodzą w pdf-ie... To nie jest
    żadne cudo przecież.

    Z drugiej strony - jeśli chodzi o problemy z formatowaniem w Wordzie
    (są!!!) - jakoś wszyscy zapomnieli o Powerpoincie, który radzi sobie z
    tym lepiej. A ostatecznie można i bitmape wkleić do ppt jeśli ktoś ma
    tak wielkie obawy ;)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-02-05 12:36:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Immona napisał(a):

    > BTW: w krajach rozwinietych MS Word jest jeszcze bardziej popularny,
    > poniewaz jest calkowicie dostepny cenowo dla przecietnego czlowieka.

    U nas też jest. Wystarczy na chwilę przestać mysleć w kategorii "cena
    zakupu" i obliczyć ile kosztuje używanie ;) Zwykle, w firmie, jest to
    mniej niż byle komórka ;P

    Wracając do wątku - OO, także ten dla Linuxów potrafi zapisywać
    dokumenty w formacie MSO Worda, co oznacza, że opisywany tu
    problem nie jest techniczny ino polityczny ;)

    j.

  • 16. Data: 2008-02-05 12:49:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bullet napisał(a):

> [...]
    > na 40 drutów w środku, pracowała tam tylko dlatego że ją ojciec wcisnął

    Haha, sami specjaliści i nie dali sobie rady z jednym użyszkodnikiem?
    Tak żeby jej chociaż na siłę acrobat readera zainstalować? ;PPP To
    jeszcze gorzej świadczy o tej firmie ;P

    j.

  • 17. Data: 2008-02-05 12:51:08
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    kondi wrote:

> [...]
    [...]

> [...]
    > bardziej przyjazne dla uzytkownika niz oo. jasne, ze nie jest oficjalnym

    Tia. Ja z pewnym zdziwieniem patrze sie na ideologizowanie formatow
    plikow i zwiazane z tym emocje. Wysylajac komukolwiek cookolwiek w
    sytuacji biznesowej chcemy sie skutecznie porozumiec, a nie wyrazic
    swoje poglady polityczne, zas anty-MS to poglad polityczny.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 18. Data: 2008-02-05 12:53:31
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Immona wrote:

    > plikow i zwiazane z tym emocje. Wysylajac komukolwiek cookolwiek w

    cokolwiek.

    I.

  • 19. Data: 2008-02-05 12:57:31
    Od: bullet <f...@o...pl>

    januszek wrote:

    > Haha, sami specjaliści i nie dali sobie rady z jednym użyszkodnikiem?
    > Tak żeby jej chociaż na siłę acrobat readera zainstalować? ;PPP To
    > jeszcze gorzej świadczy o tej firmie ;P
    >
    > j.
    jaki użyszkodnik ?
    sekretarka była tylko z maturą (tak mi się zdaje)
    poprostu trzeba było jej wytłumaczyć że 20 par to 40 żył
    (trwało to 15 min)
    no ale ona była od podawania kawy ale nie wiem dlaczego robiła też
    rozliczenia :?
    a kompa miała ogranego we wszystko co się da, żeby się nie musiała
    wysilać -rotfl

  • 20. Data: 2008-02-05 15:20:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-02-05 13:51 [Immona] napisał(a):

    > plikow i zwiazane z tym emocje. Wysylajac komukolwiek cookolwiek w
    > sytuacji biznesowej chcemy sie skutecznie porozumiec, a nie wyrazic

    Widzisz. I to jest przykład nieprawidłowego działania zapoczątkowanego
    prawidłowymi wnioskami. Używanie formatów wymagających do poprawnego
    prezentowania danych ściśle określonego środowiska pracy (w przypadku
    takiego doca jest to Windows+Word+czcionki użyte przez autora) przestaje
    być poprawną formą komunikacji biznesowej. To tak jakby zadzwonić do
    kontrahenta za granicą i kazać mu odebrać telefon konkretnej marki i
    podłączony do konkretnego operatora . Format pdf jest formatem
    uniwersalnym. Da się go odczytać na każdej praktycznie platformie
    sprzętowej i systemowej wyposażonej w GUI, korzystając z ogólnie
    dostępnego i bezpłatnego czytnika. I, co najważniejsze, wyświetli sie
    zawsze dokładnie tak jak nadawca to zaplanował dzięki czemu przekazana
    zostanie informacja wysłana a nie zinterpretowana przez środowisko odbiorcy.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::