PracaGrupypl.praca.dyskusje › ustawa

  • 1. Data: 2005-12-15 18:03:13
    Temat: ustawa
    Od: "mietek" <m...@w...pl>

    witam

    czy ktos wie moze gdzie moge znalezc ustawe i podac mi jakies namiary
    mowiacej o dodatkowym dniu wolnym od pracy w sytuacji gdy swieto wypada w
    np. niedziele

    chce sie dowiedziec czy moj pracodawca moze jakos wyłgac sie od dania mi
    tego dnia wolnego

    pozdrawiam

    mietek

  • 2. Data: 2005-12-15 18:08:57
    Temat: Re: ustawa
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    mietek napisał(a):
    > czy ktos wie moze gdzie moge znalezc ustawe i podac mi jakies namiary
    > mowiacej o dodatkowym dniu wolnym od pracy w sytuacji gdy swieto wypada w
    > np. niedziele
    Nikt Ci nie poda takiej ustawy bo nie ma takowej. Dodatkowy dzien wolny
    przysluguje gdy swieto wypada w sobote (a tez chcialbym dwa dodatkowe
    dni urlopu za Boze Narodzenie i Nowy Rok;) ).
    > chce sie dowiedziec czy moj pracodawca moze jakos wyłgac sie od dania mi
    > tego dnia wolnego
    Nie musi sie wylgac - po prostu nie ma powodu dawac Ci tego wolnego.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-12-15 18:12:33
    Od: "mietek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dnsblu$2vls$5@node3.news.atman.pl...
> [...]
    > dni urlopu za Boze Narodzenie i Nowy Rok;) ).
    > Nie musi sie wylgac - po prostu nie ma powodu dawac Ci tego wolnego.

    dzieki za info, zostalem w takim razie wprowadzony w błąd, jednakze w takim
    razie za swieto w sobote powinienem dostac dzien wolnego, na to jest jakis
    paragraf

    pozdrawiam

    mietek

  • 4. Data: 2005-12-15 18:23:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    mietek napisał(a):
    > dzieki za info, zostalem w takim razie wprowadzony w błąd, jednakze w takim
    > razie za swieto w sobote powinienem dostac dzien wolnego, na to jest jakis
    > paragraf
    Tak, jest. Niestety nie pamietam jaki, ale na grupie pewnie juz bylo to
    pomijane - poszukaj w archiwum (groups.google.pl). Wydaje mi sie ze w KP
    powinno byc to zapisane.
    Ale przypominam ze Wigilia i Sylwester nie sa dniami wolnymi od pracy;)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-12-16 00:40:48
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    > Tak, jest. Niestety nie pamietam jaki, ale na grupie pewnie juz bylo to
    > pomijane - poszukaj w archiwum (groups.google.pl). Wydaje mi sie ze w KP
    > powinno byc to zapisane.
    niestety nie ma tego w KP
    wynika to z wyroku Sadu Najwyzszego z 2001 roku
    info o tym np
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1067&
    dok=1067.6.3.2.3.3.0.1.htm
    a inny przyklad
    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/8
    3094/1/

    xyloo

  • 6. Data: 2005-12-16 08:59:55
    Od: WL <n...@m...com>

    Xyloo wrote:

    > niestety nie ma tego w KP

    Windows prawda, art. 130 KP:

    § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w
    innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli
    jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli
    wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie wymiaru czasu
    pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych świąt.

    WL