PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop w sobotę ?

  • 1. Data: 2003-05-28 12:56:58
    Temat: urlop w sobotę ?
    Od: "iwona" <a...@w...pl>

    Witam !
    Pracuję w sklepie , który otwarty jest także w weekend .Przymierzam się do
    urlopu .
    Mój pracodawca twierdzi , że jeżeli zakład pracy pracuje w soboty , to w
    ciągu tygodnia dostaje się 6 dni urlopu , nie 5 .
    Pracuję w sobotę i teraz mam wybór , albo wrócić do pracy w sobotę , albo
    zgodzić się na potraktowanie soboty jako dnia urlopu .
    Czy ktoś wie coś na ten temat i może mnie oświecić ?
    Czy wpływ na sytuację ma to , czy wypada mi sobota pracująca , czy wolna ?
    To ma podobno coś wspólnego ze zmianami w kodeksie pracy .
    Dziękuję z góry za ewentualną pomoc .
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2003-05-28 16:31:03
    Temat: Re: urlop w sobotę ?
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "iwona" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wpływ na sytuację ma to , czy wypada mi sobota pracująca , czy wolna ?
    > To ma podobno coś wspólnego ze zmianami w kodeksie pracy .

    Nie ma już czegoś takiego jak sobota pracująca i wolna. Są to wewnętrzne
    ustalenia firmy. Jeśli w sobotę, w którą miałaś iść do pracy nie chcesz iść
    to musisz wziąć urlop.
    Kodeks pracy ma jedynie tutaj zastosowanie jeśli pracodawca zmusza cię do
    pracy wbrew zapisom w umowie. Jeśli masz w umowie pracę również w soboty to
    niestety musisz wziąć 6 dni urlopu.....

    Pracodawca X

  • 3. Data: 2003-05-29 07:54:15
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Dużo zależy od tego jakš masz podpisanš umowę.Jeśli jest to umowa o pracę, to
    powinnaś pracować 5 dni wtygodniu po osiem godzin dziennie lub Twój czas pracy
    nie powinien przekraczać 40 godzin tygodniowo. Jeśli jest inaczej należš ci
    siędni wolne lub pienišdze za nadgodziny (tyle teoria). Poza tym jesli
    pracujesz w systemie grafika - wtedy dni wolne należš ci się w zależności od
    grafika. Dlatego wiele zależy od rodzaju umowy jakš masz podpisanš.
    Jesli jest to standardowa umowa (40 godzin tygodniowo) - powinnaś mieć dzień
    wolny w sobotę. Najlepiej zadzwoń do Inspekcji Pracy, która ma swój oddział w
    kazdym mieście wojewódzkim i udziela bezpłatnych informacji nt. prawa pracy.

  • 4. Data: 2003-05-29 08:29:45
    Od: w...@p...onet.pl

    > Nie ma już czegoś takiego jak sobota pracująca i wolna.

    Najlepiej gdyby w ogóle nie było dnia wolnego - od poniedziałku do niedzieli a
    co !

    Są to wewnętrzne ustalenia firmy.

    Ze niby pieciodnowy tydzień pracy zależy od wewnętrznych ustaleń firmy ?

    Jeśli w sobotę, w którą miałaś iść do pracy nie chcesz iść
    > to musisz wziąć urlop.

    owszem, jeżeli jest to dla Niej dzień pracujący

    > Kodeks pracy ma jedynie tutaj zastosowanie jeśli pracodawca zmusza cię do
    > pracy wbrew zapisom w umowie.

    Kodeks pracy ma zawsze zastosowanie !

    Jeśli masz w umowie pracę również w soboty to
    niestety musisz wziąć 6 dni urlopu.....

    w pieciodniwym tygodniu pracy 6 dni urlopu. Fajnie by było gdyby od razu wzięła
    26 co ?

    Paweł