PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na zadnie raz jeszcze

  • 11. Data: 2006-06-02 20:27:45
    Temat: Re: urlop na zadnie raz jeszcze
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5k3ff$6ua$1@atlantis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > A ja tu nie widze sprzeczności a tylko porządkowanie :))))))
    > sposób w jaki udzielany jest urlop musi być przecież unormowany
    > :))))))
    > i jest ... u mnie wszyscy wypisują wnioski i zaznaczają jaki urlop chcą
    > wybrać
    Nie jestem w stanie zweryfikować, czy piszesz całą prawdę i czy w ogóle
    prawdę, choć mocno w to powiątpiewam.
    Ale załóżmy, ze faktycznie skutecznie udaje ci się na razie łamać prawo
    pracy. No i co z tego? Trafisz wreszcie na kogoś, kto cię usadzi jak trzeba
    i przestaniesz podskakiwać.

    > czuj się
    > :))))))))))))))))))
    Nie bądź śmieszny.
    I klawiaturę sobie wyczyść bo się zacina.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-06-03 04:52:33
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > Ale załóżmy, ze faktycznie skutecznie udaje ci się na razie łamać prawo
    > pracy. No i co z tego? Trafisz wreszcie na kogoś, kto cię usadzi jak

    Teeeeeeee :))))) Jotte .... Ty mnie nie strasz :)))))))))))
    Ja nie staram się łamać prawa !!!!!!!!!!!!!!
    Weryfikować mnie ... a po co ??????
    Ja się staram opierać na przepisach prawa ... :))))
    Po kolei:
    Jest następujące rozporządzenie:
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.
    (Dz. U. z dnia 30 maja 1996 r.)
    Na podstawie art. 2982 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:

    I nie byłoby w tym nic szczególnego ..... gdyby nie zawierało następującego
    fragmentu:

    § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i przewidywanym
    okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry
    wiadoma lub możliwa do przewidzenia.
    2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do pracy,
    pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie
    swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie później jednak
    niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli przepisy prawa pracy
    obowiązujące u danego pracodawcy nie określają sposobu zawiadomienia
    pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy, zawiadomienia tego
    pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę telefonicznie lub za
    pośrednictwem innego środka łączności albo drogą pocztową, przy czym za datę
    zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla pocztowego.

    KUNA !!!!!!!!!!!
    u mnie przepisy obowiązujące u danego pracodawcy określają jasno sposób
    zawiadomienia pracodawcy o przyczynie nieobecności
    Pracownik ma to zrobić wypełniając w siedzibie przedsiębiorcy druk urlopowy
    !!!!!!!!!
    JASNEE !!!!!!!!! ??????
    Przepisem prawa pracy u danego pracodawcy jest umowa o pracę, regulamin
    pracy, obwieszczenie
    ooooooooooooo powinienem go nazwać drukiem nieobecności :)))))

    Napisz teraz że nie mam racji :)))))))))))))))))))))))))

    > Nie bądź śmieszny.
    > I klawiaturę sobie wyczyść bo się zacina.

    Jotte moja klawiatura jest ok ..... ale lubię się uśmiechać ... a że uśmiech
    mam głupkowaty ... to taka już moja natura :))))))))))))))
    ale poza tym to chyba czuję się dobrze :)))))))))))))
    A I POKRZYCZEĆ LUBIĘ !!!!!!!!!!!! !
    zawsze to łagodzi stres :))))) nieeeeeeeeeeeeee ??????:)))

  • 13. Data: 2006-06-03 08:19:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5r4ml$1lo$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Ja się staram opierać na przepisach prawa ... :))))
    No i jak Ci wychodzi?

> [...]
    > MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    > z dnia 15 maja 1996 r.
    > w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    I wystarczy. Dobrze, że nie przywołałeś np. PoRD. ;)
    To rozporządzenie w ogóle nie dotyczy urlopu. Przeczytaj je sobie dokładnie
    i ze zrozumieniem.

    > Napisz teraz że nie mam racji :)))))))))))))))))))))))))
    Proszę bardzo: nie masz racji

    Jotte

  • 14. Data: 2006-06-03 13:26:51
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > No i jak Ci wychodzi?

    Dobrze :)))))))))))))))))))
    Z regóły konsultuję z innymi moje pofaszne decyzje totyczące pracowników
    W razie dania d000py to boooooli :))))))))))

    > I wystarczy. Dobrze, że nie przywołałeś np. PoRD. ;)
    > To rozporządzenie w ogóle nie dotyczy urlopu. Przeczytaj je sobie
> [...]

    KUNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    to dołożę Ci jeszcze jeden akt prawny ... KODEKS PRACY

    Art. 104.1. § 1. Regulamin pracy, określając prawa i obowiązki pracodawcy i
    pracowników związane z porządkiem w zakładzie pracy, powinien ustalać w
    szczególności:
    9) przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników
    przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

    :))))))))))))))))))))
    nie dam za wygraną za jasną .......... :)))))
    Czy teraz mi przyznasz, że jak napiszę w akcie prawnym obowiązującym w moim
    przedsiębiorstwie, że mają mi wypisać wniosek urlkopowy ... to mają pisać
    .......... :))))

    pozdrawiam
    fart

  • 15. Data: 2006-06-03 15:18:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5s2rc$3k0$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Czy teraz mi przyznasz, że jak napiszę w akcie prawnym obowiązującym w
    > moim przedsiębiorstwie, że mają mi wypisać wniosek urlkopowy ... to
    Nie, nie przyznam. Powody są 2:
    1. ten punkt także nie ma związku z urlopem, ale to chyba wiesz i tylko jaja
    sobie robisz,
    2. ale nawet gdyby, to jest art. 9 §2 - nie możesz zawrzeć w regulaminie
    zapisu, który utrudniałby pracownikowi realizację uprawnienia płynącego z KP
    właśnie.

    Jotte

  • 16. Data: 2006-06-04 04:35:29
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Jotte .....

    Jesteś jedynym jakiego znam, który tak interpretuje tą kwestię

    ok ..... masz prawo, zezwalam Ci :)))))))))))))))))))))
    w końcu jest demokracja :)))))))))))))))

    ja stoję przy swoim i w najbliższym wolnym czasie złożę zapytanie do GIP o
    ich interpretację (zasiałeś ziarno niepokoju)

    Niedługo i tak w cholerę pójdzie ten rosdzaj urlopu, więc po co się martwić
    :)))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 17. Data: 2006-06-04 08:35:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e5to2l$3o3$1@nemesis.news.tpi.pl fart <a...@w...pl>
    pisze:

    > Jesteś jedynym jakiego znam, który tak interpretuje tą kwestię
    Tzn. którą?

    > ok ..... masz prawo, zezwalam Ci :)))))))))))))))))))))
    Oh, sensei... ;)

    > ja stoję przy swoim i w najbliższym wolnym czasie złożę zapytanie do GIP
    > o ich interpretację (zasiałeś ziarno niepokoju)
    Daj znać co odpowiedzieli, bo sam jestem ciekaw czy dobrze myślę.
    Wg mnie bowiem usprawiedliwiona nieobecność w pracy to przypadki wymienione
    w rozporządzeniu, o którym mówiliśmy i urlop tu się nie łapie. Z kolei KP
    nakłada na pracownika tylko obowiązek powiadomienia pracodawcy (ustawodawca
    nie narzuca też formy powiadomienia) o skorzystaniu z urlopu na żądanie, nie
    wymaga uzyskania zgody pracodawcy.

    > Niedługo i tak w cholerę pójdzie ten rosdzaj urlopu, więc po co się
    > martwić :)))))))))))))
    Może tak, może nie. Nic nie wiem aby istniał jakiś urzędowy projekt zmian w
    KP.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-06-05 10:39:03
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    fart napisał(a):
    > Jotte .....
    >
    > Jesteś jedynym jakiego znam, który tak interpretuje tą kwestię

    Czy naprawdę tak trudno pogodzić Ci się z przepisem prawnym nakładającym
    na pracodawcę obowiązek? Może dla ciebie on jest dziwny, nie logiczny,
    głupi. Fakt jest faktem, że pracownik musi zgłosić korzystanie z tego
    dnia urlopu najpóżniej w dniu, w którym chce z niego skorzystać.
    wszystkie inne zapisy w KP nie mogą naruszać tego prawa przysługującemu
    pracownikowi.

    zch

  • 19. Data: 2006-06-06 15:10:29
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > urlopu najpóżniej w dniu, w którym chce z niego skorzystać.
    > wszystkie inne zapisy w KP nie mogą naruszać tego prawa przysługującemu

    Nie wstrancaj :) się :)))))))))))
    Nie czytałeś comy tutaj ustalyly, wienc prosze
    zanim przypierdykam ...... :))
    pszeczytaj całość .. a potem postaraj siem zrosumieć
    co my tu oba ustalyły i poczekaj na wynik

    inaczej to

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 20. Data: 2006-06-10 22:07:52
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    fart napisał(a):

    > Nie wstrancaj :) się :)))))))))))
    > Nie czytałeś comy tutaj ustalyly, wienc prosze
    > zanim przypierdykam ...... :))
    > pszeczytaj całość .. a potem postaraj siem zrosumieć
    > co my tu oba ustalyły i poczekaj na wynik

    Jak już przestudiujesz dokładnie ten przepis i zapoznasz się z opiniami
    i interpretacjami specjalistów na ten temat to będzie stosownym
    przyznanie się do błędu i poinformowanie na grupie, że się myliłeś
    Dobrze by było nie wprowadzać ludzi w błąd.

    zch