PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na wypowiedzeniu

  • 1. Data: 2002-01-17 12:49:26
    Temat: urlop na wypowiedzeniu
    Od: "neiro" <n...@w...pl>

    WItam wszystkich,
    czy moglby ktos mi powiedziec, czy jesli jest sie na wypowiedzeniu [zlozyl
    je pracownik]
    to czy moze wtedy wziac urlop na kilka dni?... oczywiscie nie zalegly tylko
    przyslugujacy w tym roku...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-17 13:01:35
    Temat: Re: urlop na wypowiedzeniu
    Od: "agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    jak najbardziej mozna.
    jesli przechodzisz do innej firmy "zabierasz" swój urlop pomniejszony o
    wykorzystane dni w poprzednim zakładzie pracy. mozna tez wziąc ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop, jest to lepsze ze wzg, na to ze nowy pracodawca
    niezawsze chce przyjąc nowego pracownika z urlopem

  • 3. Data: 2002-01-17 13:22:28
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewykorzystany urlop, jest to lepsze ze wzg, na to ze nowy pracodawca
    > niezawsze chce przyjąc nowego pracownika z urlopem

    To ciekawe, co koleżanka mówi. A na jakiej podstawie nowy pracodawca ma
    płacić za coś, na co pracownik zapracował u poprzedniego pracodawcy?

    Urlopu nie "zabiera" się do nowego pracodawcy (chyba, że stary z nowym
    dogadają się inaczej) - przysługuje proporcjonalnie.

    A wracając do tematu - jak Ci pracodawca udzieli, to można (niezależnie
    od tego, czy przekracza jego udział w pełnym wymiarze, czy nie). Jeżeli
    "stary" pracodawca udzieli urlopu więcej niż proporcjonalnego, to u
    nowego przysługuje odpowiednio mniej (w sumie nie można domagać się
    więcej niż 100% urlopu na podstawie KP). Do tego w okresie wypowiedzenia
    (nie ważne kto złożył wypowiedzenie) przysługują dni na poszukiwanie
    pracy (przy miesięcznym wypowiedzniu 2).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 4. Data: 2002-01-18 06:01:47
    Od: "agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    bo zmieniałam prace :-), i w całym roku przysługuje mi 26 dni urlopu, ja
    zmieniałm prace w maju, i miałam wykorzystane dni całe 5. rachunek jest
    prosty- zostało mi 21. i co ? mialo mi to zginąć??
    na szczesciwe nie! we wrzesniu miałam normalny długi urlop.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-01-18 09:47:25
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > bo zmieniałam prace :-),

    Do czego odnosi się to "bo"? Możesz odpowiadać pod fragmentem, do którego
    się odnosisz i wyrzucać zbędne cytaty?

> [...]
    > prosty- zostało mi 21. i co ? mialo mi to zginąć??
    > na szczesciwe nie! we wrzesniu miałam normalny długi urlop.

    Tylko i wyłącznie z dobrej woli pracodawcy (chyba, że w umowie o pracę
    miałaś inaczej). Na podstawie KP należało Ci się co najwyżej 8/12 pełnego
    wymiaru urlopu. Nie miało zginąć, tylko poprzedni pracodawca miał
    obowiązek wypłacić ekwiwalent za niewykorzystaną część z 4/12 (albo 5/12
    jeżeli przepracowałaś w maju u niego chociaż jeden dzieć) pełnego wymiaru
    urlopu. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w umowie o pracę
    było, że należy Ci się np. 40 dni urlopu, ale mowa tu o przepisach
    ogólnych.

    Art. 155.1. Par. 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy
    z pracownikiem uprawnionym do urlopu, pracownikowi przysługuje urlop:
    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba że
    przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w przysługuj?cym
    mu lub wyższym wymiarze,
    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:
    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia pracownika na czas nie okre?lony,
    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia - w razie zatrudnienia
    pracownika na czas okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy,
    który kończy się przed upływem danego roku kalendarzowego,

    - z zastrzeżeniem przepisów Par. 2 i 3.

    Par. 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ci?gu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikaj?cy z Par.
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio niższym
    wymiarze; ł?czny wymiar urlopu z roku kalendarzowym nie może być jednak
    niższy niż wynikaj?cy w okresu przepracowanego w tym roku u wszystkich
    pracodawców.
    [...]

    Art. 171. Par. 1. W razie nie wykorzystania przysługuj?cego urlopu w
    cało?ci lub w czę?ci z powodu:
    1) rozwi?zania lub wyga?nięcia stosunku pracy,
    2) powołania pracownika do zasadniczej, okresowej lub zawodowej służby
    wojskowej, do służby wojskowej w charakterze kandydata na żołnierza
    zawodowego albo do odbycia przeszkolenia wojskowego trwaj?cego dłużej niż
    3 miesi?ce,
    przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    --
    Pozdrawiam,