PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop bezplatny a skladki i zasilek - pilne! Please › Re: urlop bezplatny a skladki i zasilek - pilne! Please
    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop bezplatny a skladki i zasilek - pilne! Please
    Date: Tue, 3 Feb 2004 23:14:53 +0100

    Użytkownik "Dzioback" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bvosv2$av$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Mam bardzo wazne pytanie. Przepracowalem 11 miesiecy i wlasnie pracodawca
    > zaproponowal mi aby przejsc na urlop bezplatny. Cos > czuje ze pewnie za
    miesiac podziekuje mi za > >
    > wspolprace. brakuje mi 1 miesiaca aby normalnie "zalapac"
    > sie na zasilek
    > dla bezrobotnych.

    Rzeczywiście, propozycja urlopu bezpłatnego w takim momencie jest dla Ciebie
    bardzo niekorzystna. Możesz nie wyrazić zgody.
    Skoro za miesiąc kończy się Twoja umowa o pracę na czas określony, to nie ma
    sensu (dla Ciebie) pójście na urlop bezpłatny, ponieważ stracisz prawo do
    połowy urlopu wypoczynkowego (10 dni) przysługującego po upływie pierwszego
    roku pracy (do 10 dni nabyłęś już prawo po przepracowaniu 6 miesięcy).
    Następny pracodawca może się mocno zastanawiać czy Cię zatrudnić, skoro po
    przepracowaniu u niego 1 miesiąca nabędziesz prawo do 10 dni urlopu
    wypoczynkowego (upłynie właśnie 1 rok Twojej pracy).
    Ponadto nie nabędziesz prawa do zasiłku dla bezrobotnych. Warunkiem
    przyznania zasiłku dla bezrobotnych jest przepracowanie w ostatnich 18
    miesiącach przed zarejestrowaniem w Urzędzie Pracy co najmniej 365 dni z
    wynagrodzeniem miesięcznym co najmniej równym wynagrodzeniu minimalnemu na
    pełnym etacie (800 zł w 2003 r., 824 zł w 2004 r.). Wynagrodzenie jest
    liczone miesięcznie, a nie za całe 365 dni. Jeżeli jesteś zatrudniony na
    pełnym etacie, to warunek wysokości wynagrodzenia jest spełniony. Jeżeli
    zatrudnienie jest w niepełnym wymiarze Urząd Pracy wymaga dodatkowego
    zaświadczenia o kwotach wynagrodzenia w poszczególnych 12 miesiącach oraz o
    odprowadzonych składkach ubezpieczeniowych.

    > 1. Mam pytanie czy podczas tego urlopu bezplatnego beda oplacane za mnie
    > skladki zus i fp i czy w zwiazku
    > z tym bede mial to wliczone do zasilku (czyli czy go dostane jak mnie za
    > miesiac zwolni) zreszta wtedy konczy mi sie umowa
    > na czas okreslony ;-)

    Składki ZUS i FP są opłacane od wynagrodzenia, a podczas urlopu bezpłatnego
    nie będziesz otrzymywać wynagrodzenia i składki nie będą opłacane. Urlop
    bezpłatny nie zalicza się do stażu pracy.

    wa