PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie -rezygnacje

  • 1. Data: 2003-10-23 17:47:31
    Temat: umowa zlecenie -rezygnacje
    Od: "michal" <d...@b...pl>

    Mam pytanie, jutro podpisuje umowe zlecenie z pewna firma ale moze sie okazac
    ze za kilka dni dostane odpowiedz w sprawie innej stalej pracy i bede musial
    ta jutro podpisana umowe zerwac, czy beda jakies konsekwencje, czy bede mogl
    tak postapic.....????Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-23 21:16:16
    Temat: Re: umowa zlecenie -rezygnacje
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    To zalezy co jest w tresci umowy. Calkiem mozliwe ze bedzie tam okres
    wypowiedzenia (swoja droga nie ustaliles takiej kwestii??? ) np dwa dni
    wtedy nie bedzie problemu, no nie???

    Jesli bedzie dluzszy to to przeciez zawsze mozesz powiedziec szefostwu
    zecchcesz zrezygnowac szybciej i tez pewnie nie bedzie problemu Moze sie on
    pojawic gdy zlecono Ci wykonanie czegos co ma dla firmy wartosc materialna
    da firmy i za co odpowiadasz.... Rozwiazanie umowy zelecenia
    (cywilnoiprawnej reguluje kodeks cywilny (wystarczy znalec jego tresc np na
    stronie wydawnictwa beck)

    Jesli natomiast zawarto z toba umowe zlecenie zamiast umowy o prace, zeby
    obejsc prawo pracy (czyli musisz wykonywac swoja prace od nadzorem
    przelozonego, w wyznaczonym przez niego miejscu i czasie, wykonywac jego
    polecenia - w tym wypadku powinna to byc umowa o prace), to masz asa w
    rekawie, bo pracodawca nieprzestrzega KP i w ostatecznosci mozesz go
    przyprzec do muru konsekwencjami, ktore sie z tym wiarza, jesli "wyjdzie to
    na swiatlo dzinne".