PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie: jak legalnie przekazać do sprzedaży?

  • 1. Data: 2007-03-01 21:01:56
    Temat: umowa-zlecenie: jak legalnie przekazać do sprzedaży?
    Od: "Antoni Inotna" <a...@g...pl>

    Witam Szanownych Forumowiczów
    i proszę o radę.
    Mam stałe zatrudnienie,
    działalność itp wykluczone,
    kupiłem delphi prywatnie i za jego pomocą napisałem program,
    brat ma działalność (geodeta).
    Chcę przekazać bratu możliwość sprzedawania tego programu (ja nie mogę).
    Myślę o nieodpłatnej umowie-zleceniu na pisanie programu.
    (umowa o dzieło odpada bo jest w niej zapłata)
    Wtedy brat może go sprzedawać?
    Czy od nieodpłatnej umowy-zlecenia składać PIT-11 w urzędzie skarbowym?
    ???????????????
    Dzięki za pomoc
    PS
    Krótko: jak legalnie komuś przekazać program do dalszej sprzedaży?

  • 2. Data: 2007-03-02 08:18:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Abstrachując od tego czy umowa będzie odpłatna czy nieodpłatna powinna
    zawierać treści mówiące o przeniesieniu prawa do powielnania i sprzedaży.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-03-02 08:24:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    i jeszcze jedno.
    Taka umowa i uprawnienia do sprzedaży softu rodzi jeszcze jeden rodzaj
    konsekwencji.
    Twój brat nie będzie mogł zaksięgowac tej umowy jako bezpośredniego KUP
    roliczanego w bieżącym okresie rozliczeniowym (miesiącu). Taka umowa wchodzi
    na wartości niemateriałne i prawne które podlegają amortyzacji prze okres
    bodajże 3 lat- ten okres najlepiej sprawdzić.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2007-03-03 08:54:03
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wchodzi na wartości niemateriałne i prawne które podlegają amortyzacji
    > prze okres bodajże 3 lat- ten okres najlepiej sprawdzić.

    Pierdu pierdu. Do 50.000 EUR rocznie mozna ladowac w koszty wszystko (poza
    nieruchomosciami i samochodami).

    sz.

  • 5. Data: 2007-03-03 09:04:38
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > prze okres bodajże 3 lat- ten okres najlepiej sprawdzić.

    Pierdu pierdu. Do 50.000 EUR rocznie mozna ladowac w koszty wszystko (poza

    Poza tym: dealerzy wciagaja na ewidencje i amortyzuja samochody stojace na
    placu?

    sz.

  • 6. Data: 2007-03-03 18:59:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Poza tym: dealerzy wciagaja na ewidencje i amortyzuja samochody stojace na
    > placu?

    a czy samochody u dealreów to środki trwałe lub wartości niematerialne i
    prawne?
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2007-03-03 19:17:32
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > a czy samochody u dealreów to środki trwałe lub wartości niematerialne i
    > prawne?

    A merytorycznie mozesz? Jezeli przyklad z samochodami jest zbyt odlegly, to
    wyobraz sobie sprzedaz oprogramowania.

    sz.

  • 8. Data: 2007-03-03 20:47:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:eschlq$nda$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A merytorycznie mozesz? Jezeli przyklad z samochodami jest zbyt odlegly,
    > to wyobraz sobie sprzedaz oprogramowania.

    Jeżeli kupujesz od dostawcy i odsprzedajesz to jest to zwykły towar
    handlowy - pozycja magazynowa, program na CD, cena zakupu X, cena sprzedaży
    Y. Nie ma amortyzacji, nie ma WNiP.

    Jeżeli produkujesz soft- sprawa wygląda inaczej. Można sprzedac np z usług,
    można sprzedawać licencję ewidencjonując koszty wytworzenia (mało kto w ten
    sposób robi). Nie ma towaru w magazynie bo jest to WNiP, niefizyczna,
    niepoliczalna. Można wrzucić do magazynu nagrane kopie płyt z
    oprogramowaniem, ale nikt przy zdrowych zmysłach tego nie zrobi bo go
    podatki zabiją (jeżeli ni ewidencjopnował kosztów wytworzenia).

    Jeżeli kupiłes na własny użytek, masz na stanie licencję czyli WNiP. Należy
    ją amortyzować przez okres przewidziany w ustawie o rachunkowości czy
    odpowiednim rozporządzeniu, podobnie jak środki trwałe.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-03-03 20:52:28
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Jeżeli kupiłes na własny użytek, masz na stanie licencję czyli WNiP.
    > Należy ją amortyzować przez okres przewidziany w ustawie o rachunkowości
    > czy odpowiednim rozporządzeniu, podobnie jak środki trwałe.

    Powtarzam: do 50 tys EUR rocznie mozna od razu w koszty.

    sz.

  • 10. Data: 2007-03-03 21:47:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    --