PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek dla bezrobotnych po urlopie wychowawczym

  • 1. Data: 2007-03-01 17:53:06
    Temat: Zasiłek dla bezrobotnych po urlopie wychowawczym
    Od: "damian" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Moja żona właśnie kończy urlop wychowawczy (płatny). W związku z tym
    pracodawca będzie ją zwalniał (za porozumieniem stron oczywiście).
    Słyszałem, że przysługuje jej zasiłek dla bezrobotnych, ponieważ urlop
    wychowawczy trwał 2 lata , a jest on zaliczany do stażu pracy, który musi
    wynosić (chyba 12 miesięcy) w przeciągu 18.
    Jeśli ktoś zna "te tematy" :), proszę o radę.

    pozdrawiam
    damian

  • 2. Data: 2007-03-01 21:22:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "damian" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moja żona właśnie kończy urlop wychowawczy (płatny). W związku z tym
    > pracodawca będzie ją zwalniał (za porozumieniem stron oczywiście).

    Jeżeli pracodawca zwalnia, to żona nie powinna być zainteresowana
    rozwiązaniem umowy na mocy porozumienia stron, bo zasiłek dla
    bezrobotnych otrzyma tylko na 3 miesiące, po 3-miesięcznym okresie
    wyczekiwania od zarejestrowania w PUP.

> [...]
    musi
    > wynosić (chyba 12 miesięcy) w przeciągu 18.

    Ze względu na zasiłek dla bezrobotnych nie należy się godzić na
    rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, tylko za wypowiedzeniem
    przez pracodawcę.

    wa

  • 3. Data: 2007-03-02 06:24:24
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2007 22:22:34 +0100, wektor napisał(a):

> [...]
    > rozwiązaniem umowy na mocy porozumienia stron, bo zasiłek dla
    > bezrobotnych otrzyma tylko na 3 miesiące, po 3-miesięcznym okresie

    Prawie dobrze... Prawie, bo przez jaki okres będzie przysługiwał zasiłek
    zależy od PUP, pod który się podlega.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski