PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o świadczeniu usług › Re: umowa o świadczeniu usług
    From: Marek Lubiński <m...@n...spam.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o świadczeniu usług
    Date: Wed, 8 Feb 2006 12:14:54 +0100

    "galon" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:dsavjn$sc8$1@achot.icm.edu.pl...
    > Hmmm, no to nie będzie do końca tak czarno, jak piszecie.
    > Na pewno będę miał płatne urlopy, normalny okres wypowiedzenia
    > (wyszczególnione w umowie), itp. Poza tym ja mam do wyboru umowę o
    > pracę i o współpracę między firmami. Nie jest tak, że ktoś mnie pod
    > ścianą stawia. W pytaniu chodziło mi bardziej o szczegóły takiej formy
    > zatrudnienia, podatki, jakie się płaci, ile haraczu minimalnie można
    > ZUSowi płacić, itp. Pozdrawiam (no i czekam na dalsze wypowiedzi)
    > galon

    Hej,

    Ja jestem dokładnie w takiej samej sytuacji. I nie zgadzam się z
    przedmówcami, że taka forma zatrudnienia, to tylko WYZYSK, zero urlopów i
    tego typu rzeczy. Są firmy, które chcą zmniejszyć koszty pracy dlatego
    podpisują z pracownikami takie umowy. Ja również mam umowę (dużo lepsza
    finansowo dla mnie niż na etat), mam normalny urlop (26 dni), zwolnienia,
    płatne chorobowe (przez ZUS), okres wypowiedzenia itp... Natomiast
    odpowiadając na twoje pytanie, to jeśli zaczynasz działalność, to do ZUS
    będziesz musiał miesięcznie (przez 2 lata) odprowadzać chyba 250 lub ok
    300zł (ja niestety płacę 750-800). dodatkowo:
    koszt księgowej, podatek dochodowy (19% od udokumentowanego dochodu),
    podatek VAT i to w sumie wszystkie koszty. Jeśli będziesz miał podpisaną
    umowę z pracodawcą, że do kwoty netto (wynegocjowanej pensji) zapłaci
    dodatek na księgową i ZUS 900zł (750 zus+150 księgowa) plus VAT, to
    oczywiście na starcie jesteś do przodu 450zł na ZUS.
    Problem jest wtedy, kiedy nie chcesz płacić dochodowego i generujesz duże
    koszty, bo jeśli będziesz chciał np wziąć kredyt na mieszkanie lub cokolwiek
    innego, to nie dadzą ci w żadnym banku. To jedyny minus :)
    Pozdrawiam.