PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło - jak zerwac?

  • 1. Data: 2002-07-02 06:41:09
    Temat: umowa o dzieło - jak zerwac?
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Witajcie!

    Pytanie - mam podpisana umowe o dzielo na wykonywanie dziela, ale dopiero
    poczawszy od pazdziernika, natomiast umowa jest z data czerwcowa.
    Jest na umowie klauzula, ze jesli ja zerwe umowe, to ja place kare
    pieniezna, jesli zerwie pracodawca, to oczywiscie nic sie nie dzieje, ja
    zostaje na lodzie.
    Jak ja moge zerwac taka umowe zeby nie placic?
    Jesli chcialabym ja zerwac na podstawie orzeczenia lekarskiego, to od kogo
    ono musi byc i jak ma wygladac?
    Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tej sprawie?
    Dzieki za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-07-02 07:30:17
    Temat: Re: umowa o dzieło - jak zerwac?
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "ErkA" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co to za umowa? chetnie podejme sie jej za Ciebie - no chyba, ze
    > musisz przebywac przy Zleceniodawcy ;-))

    no niestety, musze ;)

    > A tak powaznie, to zleceniodawca moze z Ciebie zrezygnowac jak nie
    > bedziesz nic robila...

    No ale jak ja mu powiem, ze niestety nie mam czasu na wykonywanie tego
    wlasnie dziela, to nie bedzie to traktowane jako zerwanie umowy przeze mnie?

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-07-02 07:30:40
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002 08:41:09 +0200, "Agnieszka" <y...@R...fm>
    wrote:

    >Witajcie!
    Witamy!

    --
    rafi serdecznie pozdrawia
    Pierwsza w Polsce gielda zleceń

  • 4. Data: 2002-07-02 07:41:31
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wlasnie dziela, to nie bedzie to traktowane jako zerwanie umowy przeze mnie?

    Ale we wszystkich umowach jest cos takeigo jak okres wypowiedzenia umowy, w
    przypadku jesli nie ma to odnosne przepisy Kodeksu Cywilnego. Ty tej umowy
    jeszcze nie zaczelas realizowac, to jeszcze jej nie zrywasz chyba.

    Moze temat na grupe soc.prawo..??????
    Albo odzaluj par dych na prawnika i idz do niego z tekstem umowy...

    Pozdrawiam
    krzysztof

  • 5. Data: 2002-07-02 07:58:32
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    > Ale we wszystkich umowach jest cos takeigo jak okres wypowiedzenia umowy,
    > przypadku jesli nie ma to odnosne przepisy Kodeksu Cywilnego. Ty tej umowy
    > jeszcze nie zaczelas realizowac, to jeszcze jej nie zrywasz chyba.

    no ja wlasnie nie wiem - na logike tez mi sie tak wydaje. Ale logika sama
    nie pomoze, wiem.
    Czyli wypadaloby poczytac przepisy i zobaczyc, co tam jest :)

    > Moze temat na grupe soc.prawo..??????

    Dobry pomysl - juz sie tam wybieram.

    > Albo odzaluj par dych na prawnika i idz do niego z tekstem umowy...

    tez o tym myslalam. Na razie szukam w ten sposob, a jak nie znajde, to
    pewnie tak zrobie.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 6. Data: 2002-07-02 12:39:16
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Agnieszka" <y...@R...fm> wrote in message
> [...]
    >
    > No ale jak ja mu powiem, ze niestety nie mam czasu na wykonywanie tego
    > wlasnie dziela, to nie bedzie to traktowane jako zerwanie umowy przeze

    Owszem, będzie. Jeżeli nie masz czasu na wykonanie dzieła określonego w
    umowie (zakładam, że to faktycznie jest umowa o dzieło w treści, a nie tylko
    w tytule), to raczej ciężko by było przeforsować interpretację, iż jest to
    zerwanie umowy z przyczyn leżących po stonie zleceniodawcy.

    Możliwe jest jeszcze działanie siły wyższej, ale sam brak czasu nie jest
    siłą wyższą.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-07-02 12:55:15
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "Adam F." <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zerwanie umowy z przyczyn leżących po stonie zleceniodawcy.
    >
    > Możliwe jest jeszcze działanie siły wyższej, ale sam brak czasu nie jest

    No i wlasnie dlatego nie chce powiedziec, ze nie mam czasu, tylko chce cos
    innego z tym zrobic.
    W koncu nie rozumiem, dlaczego pracodawca moze bezkarnie ze mna te umowe
    zerwac, a ja musze placic.
    Zwlaszcza, ze jeszcze ta umowa nie zaczela byc realizowana.

    Agnieszka

  • 8. Data: 2002-07-02 13:10:46
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    > Pomyliłeś umowę o dzieło z umową o pracę lub zleceniem... zakładając, że
    > faktycznie mówimy o umowie o dzieło, a nie czymś zupełnie innym nieudolnie
    > zamaskowanym jako "dzieło".

    No a jak ja mam wykryc, czy to jest zamaskowane czy nie?
    I co powinnam zrobic, jesli to jest zamaskowana umowa o prace albo zlecenie?
    Jakies pomysly?

    Agnieszka

  • 9. Data: 2002-07-02 20:40:47
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > W koncu nie rozumiem, dlaczego pracodawca moze bezkarnie ze mna te umowe
    > zerwac, a ja musze placic.

    to tak jak ze sprzedaza wysylkowa.trzeba przeczytac rowniez to, co napisano
    drobnym druczkiem, zanim sie podpisze.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 10. Data: 2002-07-03 05:09:49
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > to tak jak ze sprzedaza wysylkowa.trzeba przeczytac rowniez to, co
    napisano
    > drobnym druczkiem, zanim sie podpisze.

    No OK, ale przeciez nie moze to byc sytuacja bez wyjscia. I teraz wszystko
    polega na tym, zeby znalezc odpowiednie wyjscie :)

    Agnieszka