PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo a dzialalnosc gospod. › Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    Date: Tue, 10 Jun 2003 12:14:14 +0200

    Użytkownik "Elfka" <k...@g...pl.NOSPAM> napisał w
    wiadomości news:3EE5A4B1.5060005@gazeta.pl.NOSPAM...

    > Mam wielka prosbe. Czy na grupie jest ktos, kto pomoglby mi zrozumiec
    > jak polaczyc umowe o dzielo z ubezpieczeniem zdrowotnym i przyszlosciowa
    > emerytura? I ewentualnie dowiazac do tego dzialalnosc gospodarcza
    > (teoretyczne koszty itp.)?

    Powoli!
    Ubezpieczenie zdrowotne nie ma zadnego zwiazku z przyszla emerytura.
    Obojetne, czy z umowy o dzielo, czy z umowy o prace, czy z dzial. gospod.
    Ubezpieczenie to nie jest kosztem uzyskania przychodu, jezeli to masz na
    mysli. Obecnie wynosi 8%, ale tylko 7,75% odlicza sie od podatku.
    Moze masz na mysli ubezpieczenia spoleczne: emerytalne, rentowe, i jeszcze
    chorobowe, fundusz pracy... ?

    > Albo gdzie szukac przejrzystych, zrozumialych informacji?

    Moze na stronie www zus-u? Informacje tam sa, ale czy przejrzyste i
    zrozumiale to juz zdania są podzielone :(

    > I jak to sie wszystko ma do faktu, iz wlascicilem ew. firmy beda dwie
    > osoby, ale jedna bedzie pracowac?

    To znaczy jedna bedzie w tej firmie wykonywac prace, czy jedna z nich bedzie
    gdzies tam zatrudniona na umowe o prace?
    Pozdrawiam
    Kasia