PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo a dzialalnosc gospod. › Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
  • Data: 2003-06-10 13:15:04
    Temat: Re: umowa o dzielo a dzialalnosc gospod.
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

    On 2003-06-10 14:36, Robert Drozd wrote:

    > Co do składek w ZUS, zarówno przy działalności, jak i przy samodzielnym
    > opłacaniu składek podać musisz podstawę wymiaru od której będą
    > naliczane. Zdaje się, że minimum to przeciętna płaca i tyle większośc
    > ludzi podaje. Tak więc składka zdrowotna w ZUS będzie zawsze taka sama.

    O! To jest konkretna i zrozumiala dla mnie informacja :)

    > Co do emerytury, zaletą samodzielnego odkładania jest to, że masz
    > większą kontrolę nad pieniędzmi - mozesz je sobie podzielic:
    > ubezpieczenie emerytalne, fundusz inwestycyjny, ubezp. na zycie.
    > Blizszych szegolow jednak nie znam (bede poznawal w lipcu i sierpniu,
    > gdy podejmowal bede decyzje, ktora z drog: etat/dg po studiach).

    Ja mam wybor jeden: umowa o dzielo i mysle czy indywidualnie wszystko
    (tzn. ubezpieczenie w razie choroby i cos na emeryture by bylo w latach
    starosci) czy tez dg. A czasu mam malutko i jeszcze sie na tym nie znam :(

    > Przy samodzielnym ubezpieczaniu sie trzeba tez chyba pomyslec o
    > ubezpieczeniu od trwalej utraty zdolnosci do pracy i NNW.

    Hmm, nie wyjdzie to w sumie wiecej niz taka skladka emerytalna w
    dzialalnosci? A wiesz moze jak wyglada zaleznosc emerytury z
    dzialalnoscia gospodarcza? Czy tez bedziesz dopiero poznawal szczegoly? :)

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska