PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo

  • 1. Data: 2002-08-24 20:45:53
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "dragon" <d...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl>

    Mam pytanie jak dlugo mozna zaproponowac umowe o dzielo gdy jest to ciagla
    praca (tzn. przychodzisz codziennie masz swojego szefa obowiazki itp.)
    Jak sa w takim przypadku i czy sa odprowadzane skladki do ZUS-u ?

  • 2. Data: 2002-08-25 11:30:57
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: "Lia" <L...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dragon" <d...@i...t17.ds.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie jak dlugo mozna zaproponowac umowe o dzielo gdy jest to ciagla
    > praca (tzn. przychodzisz codziennie masz swojego szefa obowiazki itp.)
    > Jak sa w takim przypadku i czy sa odprowadzane skladki do ZUS-u ?

    Poniewaz uprwanienia pracownicze wynikajace ze stosunku pracy wiaza sie z
    obciazeniami finansowymi pracodawcow stad czeste ucieczki pracodawcow od
    nawiazywania stosunkow pracy i zastepowania ich innymi stosunkamiprawnymi -
    umowy zlecenia, umowy o dzielo itp.
    by zapobie tym probom obejscia obowiazujacych przepisow w art 22 $ 1 Kp
    wprowadzone ustawowe domniemanie istnienia stosunku pracy.
    tak wiec jesli praca jest swiadczona osobiscie, w okreslonym czasie i
    miejscu oraz wymaga podporzadkowania pracownika w procesie pracy takie
    zatrudnienie jest traktowane jako zatrudnienie na podstawie stosunku pracy
    (czyli umowa o prace) niezaleznie od tego, jaka nazwe wymysli pracdawca dla
    łaczacego strony stosunku prawnego.
    panstwowy inspektor racy ma prawo wszczynania postepowania
    karno-adminisracyjnego, jezeli stwierdzi ze pracodawca zawarł umowe
    cywilno-prawna w warunkach w ktorych winna byc zawarta umowa o prace.

  • 3. Data: 2002-08-26 08:16:03
    Od: "Flamenco" <m...@p...onet.pl>

    Jasne masz 100% racji, ale w praktyce to ile sie pracodawcy zachce.